hoeveel keer maken ze een echo????

Hallo

Ik had een vraagje over hoeveel echo's ze maken.
Normaal toch met 12 en 20 weken.
Nu heb ik maandag mn echo en ben ik denk rond de 10 weken, misschien een paar dagen korter.
(had in feb een mk gehad met 5 weken dus mn cyclus was iets anders, 30 dagen in plaats van 28)
Nu lees je heel veel dat vrouwen een echo krijgen rond de 9 weken en dat ze dan nog een keer terug mogen komen na een week of 2 a 3.
Is dit altijd zo, of als ik nou een goede echo gehad heb, krijg ik hem dan pas weer met 20 weken.
Of kan je het gewoon vragen voor nog een echo, Want 10 weken is natuurlijk al heel ver, maar ze geven toch aan dat het tot de 14e week mis kan gaan.

liefs hunny

Hoi hunny...

We krijgen maandagmorgen een echo ben dan 8 weken en 6 dagen.
Heb er zelf om gevraagt ivm me zelf gerust te kennen stellen dat alles goed is.
Heb al 2 zoontjes en ergens maakte ik me toch zorgen om dat het niet goed gaat omdat ik de 1ste 3 weken me beroerd voelde en opeens klachten weg gingen,wat ken gebeuren maar niks hoeft te betekenen.

Rond 12 weken krijg ik nog een echo,das eigenlijk de termijn bepaling en met 20 weken wilde we de echo ook.....als het gratis is waarom niet:D

Spannend allemaal he?

Groetjes Franny...

Denk dat sommige vrouwen meer echo`s krijgen door ongerustheid/miskraam verleden etc

Heej hallo,

volgens mij is het standaard bij 12 weken en 20 weken. Maar als je een miskraam heb gehad krijg je hem vaak voor de 12 weken, en ook als je een medisch geval bent.

Voor mezelf kan ik niet spreken maar mijn vriendin heeft hem met 9 weken, 12 weken (volgens mij) en daarna pas met 20 weken. Een andere vriendin kreeg hem alleen met 12 en 20 weken.

Maarre succes he maandag, ik duim voor je dat alles in orde is (gaan we wel vanuit natuurlijk)

Gr. Ingrid

Hallo,

Ik heb afgelopen dinsdag 1e echo gehad. (alles oké)   Ik ben 9 weken en niks "aparts"aan de hand. Dus ze doen altijd bij ons zo vroeg de echo. Wel is het zo dat ik nog moet nadenken of ik de nekplooimeting wil en als ik dat doe dan maken ze dus weer een echt ronde 11-12 weken zwangerschap. Dit wordt volgens mij niet vergoed door het ziekenfonds. Dan krijg ik nog evt met 20 weken een echo.
Dit is hoe het bij mij gaat zonder medische problemen/indicaties.

Groetjes Hanneke

Hey hey,

Ik heb mijn eerste echo gehad met 7 weken en krijg de 22e weer een echo.
Wij krijgen er 2 omdat we in behandeling zijn geweest bij een fertiliteits arts.(wat achteraf niet meer nodig was)
En als extra service geven zij nog een echo.
Dus dat is wel leuk.

Liefs Inge

Hallo,

De mensen die een erge vroege echto (voor 7 weken) krijgen hebben meestal een miskraam gehad of hebben bijvoorbeeld vruchtbaarheidsproblemen. Zij zijn meestal onder begeleiding van een arts en krijgen naast de vroege echo (die inwendig is)  veelal een echo rond de 11 weken.

Anders krijg je van de verloskundige een termijnecho aangeboden. In het verleden (bij mijn zwangerschappen 4 en 2 jaar terug) was dit rond de 12e week. Ik begreep echter vanwege de diverse kansberekeningen etc. dat deze echo vaak vervroegd wordt naar tussen de 8e en de 10e week. Dit is een "normale" echo die via speciale gel op je buik wordt gedaan.

Daarnaast heeft iedere vrouw sinds 1 januari 2004 recht op een 20 week echo (uitgebreide prenatale screening) waarbij ze een extra check doen op aangeboren afwijkingen. Dit natuurlijk alleen wanneer je dat zelf wilt.

Mocht het nodig zijn (bijv. bij ernstige onrust of mogelijke problemen) kan de verloskundige nog een of meerdere echo's voorschrijven. Wanneer deze op medische indicatie zijn worden deze vergoed.

Afhankelijk van je ziektekostenverzekeraar kun je overigens nog andere afspraken hebben voor meer echo's. Zo krijg ik van FBTO bij het gezinspakket (of zoiets) een extra pretecho aangeboden twv maximaal 90 euro.

Hopelijk is je het verhaal zo duidelijk.

Groeten,
Saskia

Terug
Bovenaan