Hoeveel kilo kwijt na de bevalling

Hoi dames,

De titel zegt het eigenlijk al, ik ben benieuwd hoeveel jullie kwijt waren na de bevalling en dan die weken daarna.

Ik ben zelf tijdens de zwangerschap 9,5 kilo kwijt geraakt waarvan nu 5,5 aangekomen. Dus nog steeds 4 kilo kwijt. Ben nu 35 weken zwanger dus hoop ook dat er nog wat bijkomt.

Altijd al een beetje overgewicht gehad dus ik wil daarna gelijk door om in shape te komen.

Nou vroeg ik mij dus af aangezien ik niks ben aangekomen of er bij mij dan ook wel wat af zal gaan na de bevalling.

Hoe veel waren jullie direct na de bevalling kwijt en hoe snel ging het in de weken daarna? Sneller, omdat het veel energie vergt het herstellen en zo'n kleintje of ging het er langzamer af dan dat je dacht?

Ik hoop dat jullie mijn nieuwsgierigheid willen en kunnen beantwoorden.

Groetjes

Ik ben 5 kg aangekomen en na mijn bevalling (kind, vruchtwater, placenta en heel wat zweetdruppels) was ik die kwijt. Tijdens het geven van borstvoeding ben ik ook nog wat kg kwijtgeraakt maar nadat ik gestopt was na ongeveer 6 wk zaten die laatste verloren kg er ook zo weer aan

Ik ben duidelijk meer kilo's aangekomen tijdens mijn zwangerschap, gewoon normaal gegeten, uiteraard ietsje meer als normaal.
Ik ben met 37 weken bevallen en was toen bijna 20 kilo zwaarder als mijn startgewicht. Na de bevalling waren de eerste 10 kilo's er binnen een week weer af.
Ondertussen is de kleine man al weer 5 maanden. Ik geef nog steeds borstvoeding en zit nu 3 kilo boven mijn startgewicht. Maar zolang ik nog borstvoeding geef, wil ik geen dieet doen of extreem sporten. Ik merk ook nu met het borstvoeden dat ik nog steeds meer calorien nodig heb als voor de zwangerschap.
Succes straks! Als het lukt met borstvoeden, dan helpt dat zeker om wat kilo's kwijt te raken!

Bij mijn eerste zwangerschap 23 kilo aangekomen... al tijdens het persen was ik volgens mij de helft kwijt aan vocht. De rest van de kilo's zijn er zonder veel moeite afgegaan. Bij tweede zwangerschap 15 kilo aangekomen maar zoon is nu zeven maanden en ben 5 kilo nog niet kwijtgeraakt. Was altijd al slank dus is niet erg. Zit er niet mee. Net flinke griep gehad dus was blij wat reserve te hebben :)

Bij mijn zwangerschap ben ik 13 kilo aangekomen.
na de bevalling was ik er 9 kwijt en de overige de week erna + 2 extra kilo’s.
niet bewust super veel gegeten maar me meisje nam gewoon heel veel van me.
nu inmiddels weer op normaal gewicht.

Dankjewel voor het reageren! 
Toch interressant om te lezen. 
Vocht hou ik sowieso niet vast dus die zal ik ook niet in kilos mee hoeven te rekenen. Jullie zijn wel weer veel afgevallen na de bevalling zeg. Super goed. 
Ik zal nog eventjes moeten afwachten hoe dat bij mij gaat maar lief dat jullie je ervaringen wilde delen! 

Terug
Bovenaan