Hoeveel kinderen heb je?

<p>Hallo,</p><p>18 februari21 ben ik bevallen van mijn eerste kindje. Onze dochter is stil geboren met 27weken. Onlangs kwamen we ineens met de vraag; "als mensen je gaan vragen hoeveel kinderen je hebt, wat zeg je dan?"</p><p>Mijn man heeft al 2 kinderen uit een vorige relatie en vind het oneerlijk tegen over onze dochter en mij om haar geboorte te 'ontkennen'. We kunnen moeilijk zeggen 3 dochters vervolgens de leeftijd vermelden (wat vervolgens vaak gevraagd wordt) 7, 4 en 0. Want dan krijg je de vervolg vraag wanneer ze geboren is... Eeehhh 3 jaar geleden(bij wijze van). </p><p>Hoe gaan jullie hier mee om??? </p><p> </p>

hey Annemiek ik snap jou heel goed hoor.ik ben op 6 januari ook bevallen van een zoon .Still kwam ie ter wereld .
ik heb wel 3 ander kids .ik zeg gewoon ik ben moeder van 4 kids. jou dochter is jou eerste kindje er valt niks te ontkennen hoor .als mensen vragen zeg gewoon ja heb er dochter. op de vervolg vraag zou ik antwoorden ze is still geboren.ik praat de hele tijd over mijn still geboren zoon annemiek.hij mag niet vergeten worden zo ook jou dochtertje.they are still our Angels
liefs 
debora

Hey Annemieke,

Ten eerste wat verdrietig dat jullie kindje niet heeft mogen leven. Gefeliciteerd met de geboorte en gecondoleerd met het verlies! Wij zijn zelf een maand geleden ouders geworden van een sterrenkindje. Als mensen ons vragen hoeveel kindjes we hebben, zullen wij zeggen dat wij twee zoontjes hebben. Onze oudste van (bijna) twee en een tweede zoon die helaas niet meer leeft. Wij zullen hier altijd open over communiceren. Ik vind de tekst: 'zeg mijn naam en ik besta' hierin heel erg van toepassing. Onze kindjes mogen niet vergeten worden en we zijn ook van hen trotste ouders.

Ik zeg altijd dat we 3 kinderen hebben, maar dat de oudste 2 overleden zijn. Of ik zeg 3 en maar 1 om voor te zorgen. Ik noem ALTIJD onze overleden kinderen als iemand vraagt hoeveel kinderen we hebben

Terug
Bovenaan