Hoeveel kindjes met keizersnede

<p>Hoi lieve mama's, </p><p>Ik heb 6jaar geleden een keizersnede moeten hebben voor mijn eerste kindje, ze lag namelijk in stuit. Nu ik zwanger ben van ons 2de kindje vroeg ik me af hoeveel kindjes we eigenlijk kunnen krijgen met een keizersnede. Ik weet dat enkele gyn zeggen 3-4 maar ik heb ook een studie gelezen waar dat vrouwen probleemloos tot 8 keizersnedes hebben gehad. Zijn er hier mamas die meerdere kindjes hebben gekregen (4,5,6 enz) telkens met een keizersnede?</p><p>Groetjes louise</p>

Mijn 1e kindje kwam vaginaal, mijn 2e keizersnede ivm stuitligging (2.5 jaar terug) en ik ben nu 14 weken zwanger van een 3e kindje. Ik heb contact gehad met de gynaecoloog en deze baby wordt in principe gewoon vaginaal geboren, of er moeten natuurlijk complicaties zijn of de baby ligt wéér in stuit. Maar na een keizersnede kun je prima vaginaal bevallen hoor, dat hebben ze juist graag! Ik ga er in ieder geval voor want het herstel van de keizersnede vond ik mega zwaar in vergelijking met de vaginale bevalling dus ik doe het 1000x liever weer vaginaal.

Mijn schoonzus heeft om medische redenen altijd een keizersnede gehad en ze heeft 4 kinderen. Dat ging prima maar werd wel met de bevalling zwaarder en het herstel is natuurlijk mega pittig als je nog 2/3 kinderen hebt rondlopen thuis!!

Waarom zou je niet vaginaal kunnen bevallen?? De keizersnede is jaaaaren geleden en ik geloof dat niks je in de weg staat om vaginaal te bevallen. Heb je een wens om nu nog 3 of 4 kinderen te krijgen de komende jaren, en waarom dan allemaal via keizersnede? Ben ik wel heel nieuwsgierig naar.

Ikzelf krijg in maart min tweede keizersnede.

Ik volg op Facebook de groep 'keizersnede mama's' en daar zitten wat leden die 4, 5 of zelfs 6 keer een keizersnede hebben gehad. Het hangt heel erg af van hoeveel littekenweefsel je lichaam maakt en hoe de baarmoederwand zich herstelt. Mocht de baarmoederwand te dun worden dan raden ze af om voor meer kinderen te gaan. Maar in principe is het dus zeker mogelijk.

Ik krijg morgen mijn tweede keizersnede. Ik heb voor de tweede keer een baby die dwars ligt. Ik dacht altijd dat 2 de Max. was maar ik zie vaker dat je toch meerdere via een keizersnede kunt krijgen. Volgens mij is het belangrijkste dat je een jaar wacht tot de snede goed hersteld is.

Terug
Bovenaan