hoeveel kleertjes als je het geslacht nog niet weet?

hallo,

ik heb pas de kleertjes van zolder uitgezocht en wat dingetjes eruit gehaald, voor zowel een jongen als een meisje.Wij weten nog niet wat we gaan krijgen, nu wou ik vanmiddag wat beginnen te wassen maar als ik dan die 2 stapels zie liggen vind ik het wel heel veel en ik heb eerlijk gezegd een verschrikkelijke hekel aan strijken......dus nu dacht ik, mss is het handig om van elke "soort"3 a 4 pakjes te wassen en klaar te leggen, en de rest gesorteerd onder in de kast, dan kan de kraamverzorgster altijd   nog wat dingetjes wassen en kan het andere weer de zolder op.

Hoe doen de andere moeders dat die nog niet weten wat ze krijgen? of heeft iemand nog een tip? ik wil niet onnodig dingen gaan doen, ben de laatste paar dagen toch al zo moe............

groetjes susanne

Hoi Susanne,

Ik weet wel wat 'het' word, 1 van de redenen dat ik daar erg blij om ben is dat ik niet tegen jouw 'probleem' aan loop .

Bij de 1e 3 kids wisten we het geslacht niet en heb ik, wat jij al schreef, de kleinste, leukste pakjes uitgewassen en in de kast gelegd.
Wel 2 stapeltjes, 1 met echt roze en 1 met echt jongenskleuren.
Maar overwegend is bij ons maat 56/62 toch wel vrij neutraal.
De kleertjes die we na de geboorte kregen waren meer toegespitst op het geslacht.

Waar ik wel een heeeele stapel van heb zijn rompertjes. Maat 56 tm 68, vooral wit.

Succes met uitzoeken.

Groetjes Manda, 28.4

Wij krijgen een 2e dochtertje maar ondanks dit, heb ik maar   6 a 7 pakjes/ setjes klaargelegd. Maatje 50-52. Mijn oudste dochter was piepklein 48cm, 2955gram. Dit kleintje wil ook niet echt doorgroeien en er is dus grote kans dat ze ook klein/licht is en er is nog een kans dat ze iets eerder komt. dus....

Ik weet nog van de 1e keer dat we ilayda maar 3x per week mochten wassen omdat die kleintjes niet hun lichaamstemp. kunnen regulieren...ilayda was binnen 3wkn uit maatje 50 gegroeid. Dus voor mij formule : 3 x 3 = 9 schone pakjes...ach ja, de overige 2 a 3 pakjes krijg je wel weer met het kraambezoek...
Hier horen ook allerlei spuugdoekjes, sokjes, mutsjes e.d. bij *zucht* wat een gedoe!

2 stapeltjes lijkt mij dus voldoende!
succes met het uitzoekerij!
groet Hilal
31wkn 6dgn

Ik was toch wel alle 'unisex' kleertjes in maat 50/56, die we hebben. Als je er eenmaal mee bezig bent, dan is het helemaal niet zo'n vervelende klus vind ik. Een beetje wegdromen bij de kleertjes die straks gevuld gaan worden door het onbekende babytje in je buik. Maar strijken...  is ook niet mij hobby. Bah! Volgens mij heb ik dat de vorige keer helemaal niet gedaan en bij de eerste alleen nadat ik de kleding voor het eerst gewassen had.

Op zich is het natuurlijk best een klus die de kraamverzorgster straks kan doen. Ik ben alleen wat eigenwijs daarin; doe het toch liever zelf. Het liefst sop ik alle keukenkastjes nog van binnen en zo voordat ze komt, zodat we een goede indruk maken. Onzin natuurlijk. Wij krijgen deze keer ook minimale kraamzorg, dus dan heb ik liever dat ze de stofzuiger pakt of bedden verschoont.

Succes!

Groetjes Sacha

Hoi hoi
Bij Vera wisten wij het ook niet. Ik had toen een stuk of 6 witte rompers en 3 setjes neutrale (limoengroen en aquablauw) kleding setjes.
1 Daarvan hadden we zelf gekocht als 1e setje en die zit nu dus in een speciale doos. De andere 2 was ik gewoon uit en leg ik in de kast. verder hadden we nog 2 nieuwe truitjes en 1 nieuw broekje gekocht (wit met limoen van nijntje) deze komen straks ook in de kast.
Als de kleine er is en we weten wat het is dan moet manlief, (schoon)moederlief of (schoon)zussenlief maar op stap. Maar goed de ervaring leert dat je ook best veel kleding krijgt. Als het een meisje is dan is het makkelijk dat hebben we nog genoeg. Ik ga het trouwens wel even weer opzoeken het hele kleine meiden spul, maar wassen niet hoor. Dat mag idd de kraamhulp doen. Worden ze ook voor betaald (is toch voor de baby?)

succes ermee allemaal.
groetjes Daniela

Alle kleertjes die ik nu heb (zowel wat de andere kids gedragen hebben als wat nieuwe kleertjes) was ik allemaal zelf.
Dan ligt het schoon in de kast, grijpt de kraamhulp niet mis en alles wat we evt in de
1e week krijgen en wat de baby direct aan kan mag de kraamhulp wassen.
Ik doe het liefst zo veel mogelijk 'voorwerk'.

Ik heb ff geteld. Zouden 15 rompers genoeg zijn?...nou ja, het lijkt veel, maar 3x per nacht een spuitluier....dan zijn we er snel door heen.

Groetjes Manda 28.5

Onze kleertje zijn allemaal unisex. Ik heb maar stelletjes van de eerste en de rest is allemaal nieuw. Ik heb alles gewassen. ( ik hoef het eigenlijk niet zo te strijken, want het zijn bijna allemaal badstof pakjes) en gestreken. Ook de lakentjes enzo, zijn allemaal gewassen en gestreken! Het ligt allemaal klaar!!! Zo heerlijk. Ik heb trouwens ongeveer  4 pakjes maat 50 en iets van  8 pakjes maat 56.   Maar we gaan zo toevallig nog naar een babywinkel om nog een pakje uit te zoeken, van mijn ouders. Ik zoek echt nog, dat eerste pakje.....

Groetjes

hoihoi,

bedankt voor jullie reacties! dat speciale eerste pakje heb ik wel al.........maar daarnaast het ik helemaal niets echt "unisex" maar idd net wat iedereen al zegt als je eenmaal bezig bent dan is het ook wel weer leuk........alleen ik wil nog zo veel doen, idd de keukenkastjes nog uitsoppen, het beddengoed van de beeb nog wassen en strijken de badkamer een grote beurt geven, pffffff en ik weet wel als ik eenmaal bezig ben is het zo allemaal gebeurt de jongenskleertjes beginnen bij mij meteen met 62 want dinand begon meteen in die maat! maar de meisjes kleren zijn wel vanaf mt 50, maar goed ik verwacht ook niet een al te klein kindje

ik heb ook een stuk of 20 rompers liggen in mt 56/62, zal idd wel genoeg zijn toch?! idd met die spuitluiers ben je dr zo doorheen hahahaha,

groetjes susannne

Terug
Bovenaan