HOeveel kolven jullie per keer en hoeveel voeding in ccs voor kind van 5 weken?

Hallo meiden,
Ben ook aan het kolven geslagen om een voorraadje op te bouwen zodat mama ook eens op pad kan gaan zonder kind (eren). Daar krijg ik nu na 5 weken wel een beetje behoefte aan.
Nu kolf ik nog geen 100erden CCs, maar overdag kolf ik tussen de voedingen door zo'n 80-100 cc (wel 2 borsten).
Maar hoeveel   is een volledige voeding bij een kind van 5 weken?
Ik weet dat voor flesjes er 150cc per kilo lichaamsgewicht wordt aangehouden, maar is dit voor BV ook zo?
Grt
Debby mama van fedde 06-11-06

hallo, volgens mij geld inderdaad hetzelfde als voor flesvoeding.
en het maakt ja eigenlijk niet uit hoeveel ie drinkt, dus ik zou voor de zekerheid 30cc extra in de fles doen. weet je zeker dat je genoeg hebt.
groetjes kim

Hallo,
Voor bv geld inderdaad hetzelfde als voor de fles. Toen mijn dochter nog in het ziekenhuis lag kreeg ze bv via de fles en hielden ze per dag een hoeveelheid aan van 150-180 ml per kg lichaamsgewicht.

Groeten
Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Dag Debby,

Ik geef ondertussen geen borstvoeding meer, maar van de lactatiekundige heb ik een aantal weken geleden de volgende formule gekregen voor het geven van afgekolfde moedermelk:

((Aantal kg lichaamsgewicht x 150) + 150) / aantal voedingen per 24 uur.

Stel, je kindje is 4 kg, dan krijg je de volgende berekening, uitgaande van 6 voedingen per dag:

((4,00 x 150) + 150) / 6 = 125 ml per voeding

Ik hoop dat je hierwat mee kunt!

Groeten Monique
(Moeder van Aidan, geboren op 24 oktober)

Terug
Bovenaan