Hoi,
Ik ben zelf net van de 2e bevallen en heb echt geen idee wat het daadwerkelijk gaat kosten. Wij hebben toevallig 2 jongetjes dus de baby draagt nu gewoon de kleertjes van onze oudste want die zagen er nog als nieuw uit. Voor de opvang betalen we voor 2 dagen € 155,= per maand, de kosten en de tegemoetkomingen kun je berekenen via www.toeslagen.nl en wat luiers betreft volgens mij ben ik nu zo'n € 60,= per maand aan luiers kwijt voor 2 kinderen en de luiers koop ik van het Kruidvat eigen merk, Pampers gebruik ik voor de nacht en koop deze als ze in de aanbieding zijn. Ik beheer onze financiën en volgens mijn geschatte berekening zijn we natuurlijk wel iets meer kwijt maar ik heb echt geen idee wat ik straks aan gas,electra en water kwijt zal zijn de tijd zal het leren! De kinderbijslag is € 193,= per kind per kwartaal, vroeger was het inderdaad zo dat je 2e en daaropvolgende kinderen meer bijslag kregen maar dat is helaas niet meer zo per kind krijg je evenveel. Tuurlijk hebben wij ook zitten dubben of we een 2e kindje wilden maar om de financiën geen 2e kind kunnen krijgen vonden wij ook weer zo extreem dus zijn we er gewoon voor gegaan. Ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal wel los loopt en je kindje uiteindelijk gewoon meedraait in het gezin, ik ben een enorme kleding, schoenen en laarzenfreak en zal misschien minder kunnen kopen dan voorheen maar ik zou voor geen goud mijn mannetjes willen missen! Succes met het maken van jullie keuze.
Groetjes,
Puk