Hoeveel kv geven jullie je baby van 7 weken?

<p>Ik ben erg benieuwd hoeveel kv andere moeders aan hun baby van 7 weken geven. Mijn dochter is bijna 7 weken en krijgt 90 cc en 3 schepjes per fles en dat ongeveer 6 tot 7 x per dag. Soms krijgt ze wanneer ze eerder komt nog af en toe 30 cc bij.</p>

Hoi hoi!
Onze dame is nu 19 weken.. Met 7 weken weet ik niet precies meer. Maar ze heeft nooit 6 tot 7 flessen per dag gehad. Ja, helemaal in 't begin maar die nachtfles ging er heel snel al af. En als jullie dochtertje nog extra wil zou je misschien kunnen proberen om 'n stapje meer te geven per keer?! Groetjes!

Mijn dochter is nu 5,5 week en krijgt flesjes van 120cx aangeboden en drinkt per keer tussen 90 en 120cc. Dit 6 tot 7 keer per dag. Ze weegt 3700gram en bij geboorte 2895gram. Op de verpakking van de Kv staat advies van hoeveelheid obv gewicht en daarnaast is er de regel van gewicht in kg x 150 is het aantal cc dat baby per dag mag drinken. Onze dochter komt hier dus behoorlijk boven. Baby's geven zelf echt prima aan waar ze behoefte aan hebben. Dus goed naar je baby kijken: gaan alle flessen op en steeds minder tijd tussen voedingen? Dan zou ik ophogen. We volgen trouwens geen vast tijdschema. Ze wordt gevoed zodra Er wakker wordt met wel minimaal 2 uur ertussen.

Op de verpakking staat het goed aangegeven. Maar vanuit de artsen en cb wordt ook geadviseerd om per kg gewicht van je kindje 150cc aan te houden. Dus bij 5 kilo, 5 x150=750cc en dat verdelen over het aantal voedingen wat je kindje heeft. 

Mijn dochter is 8 weken en krijgt 6 flessen van 100 a 110ml per keer. De nachten slaapt ze door en overdag komt ze ongeveer om de 3 a 4 uur. Ze weegt 5 kilo en krijgt volgens de “norm” dus te weinig. Ze groeit goed! Plast goed! En is tevreden en slaapt door. Door haar reflux hou ik het nog even op 6 flessen ipv 5 vollere flessen. Haar lijfje trekt dit ritme het beste. Kijk gewoon goed naar je kindje. Je weet zelf wat je kindje nodig heeft en de kleine geeft het vaak zelf ook wel aan. Richtlijnen zijn er om je op weg te helpen maar elk kindje is ander. 
Succes

Terug
Bovenaan