Hoeveel leven voelen 24 weken zwanger?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 24.5 week zwanger en ben benieuwd hoe vaak jullie je kindje al voelen. Ik voel haar dagelijks inmiddels, maar merk wel dat het de ene dag meer is dan de andere dag. Vooral op rustigere dagen word ik er onzeker van en heb ik zoiets van 'nou kom op ga eens bewegen'. Advies is om dan een langere tijd op je linkerzij te gaan liggen en wat te duwen, maar ik merk dat ze daar nog niet echt op reageert en dan echt niet daarna per se gaat bewegen. Wat je dan ook niet echt geruststelt. De verloskundige zei dat je pas vanaf week 28 dagelijks leven moet voelen en dat ik het nu elke dag voel al goed is. Maar ik heb het gevoel dat ze met 20-22 weken actiever was, terwijl het toen nog veel minder krachtig was dan nu. Pfff ik word gek en onzeker van mezelf ??</p><p>Hoe ervaren/ervaarden jullie dit met deze termijn?</p>

Geen zorgen maken! Het is goed en fijn dat je je baby dagelijks voelt. Hoe groter en krachtiger ze straks word hoe meer er bewogen word. Soms zelfs op vaste tijdstippen of na een por in je buik, een aai. En daarna weet je niet beter! :) 
Als je zelf heel actief bent kan het zijn dan je haar wat minder voelt. Ik had het zelf doordat ik met nesteldrang de babykamer in een middagje had geverfd. Dag erna rugpijn en toen voelde ik de baby minder. 
Als je je onzeker blijft voelen ga dan gerust langs je VK en luister altijd naar je eigen gevoel

Volgens mij is het echt bij iedereen zo anders! Ik voelde onze kleine man pas met 21+4 maar sindsdien is het meteen non stop feest in m’n buik ?. Het lijkt alsof hij wat in te halen had. Als ik zelf dingen aan het doen ben voel ik hem minder maar zodra ik even zit wordt meneer wakker. Ik ben nu bijna 28 weken. 4 weken geleden was dit dus een beetje hetzelfde maar hoor genoeg om me heen dat ze alleen ‘s ochtends of ‘s avonds een momentje hebben. 
Niet teveel zorgen maken. Voordat je het weet zit je op die 28 weken en zou je misschien juist af en toe een klein beetje rust willen ?

Ik ben bijna 23 weken zwanger en ik voel me hier ook soms onzeker over. Alhoewel ik elke dag wel iets voel, lijkt het sommige dagen wel bar weinig vergeleken met bijvoorbeeld die 2 dagen daarvoor. Dat maakt me onzeker, en dan heb ik ook zoiets van laat eens voelen dat je nog beweegt. Maar ik probeer me hier nu maar een beetje bij neer te leggen.. denk dat het vanzelf wel meer en sterker word en het gewoon niet elke dag hetzelfde is, wat ook weer te maken heeft met groei, en hoe het kindje ligt. 

Herkenbaar hoor. Bij onze verloskundige houden ze aan dat je de baby vanaf 25 weken dagelijks moet voelen. Ik ben nu zwanger van de tweede en voel deze baby echt heel veel, het is een hele drukke. Maar ook deze baby heeft af en toe een rustige dag. Als ik het vergelijk met mijn eerste kindje dan is dit kind een heel stuk drukker, maar over de vorige maakte ook niemand zich druk als ie een keer wat rustiger was. Dus zo probeer ik het te relativeren. Op mijn zij liggen werkte bij mijn eerste zoon trouwens ook niet, ook niet de hand op de buik leggen om beweging uit te lokken... die bewoog gewoon wanneer hij daar zin in had ;) Jouw verhaal klinkt voor mij goed en heel eerlijk: zelf heb je toch ook wel eens een dag waarop je rustiger bent? ;)

Bedankt voor jullie reacties! JomieJW Haha het klinkt gerustellend dat jouw zoontje ook niet op die aanrakingen reageerde, blijkbaar doen ze dat toch niet allemaal. Ik zit me misschien ook wel illusies te maken dat ze eerder meer bewoog, maar dat gevoel heb ik. Alhoewel het toen wel veel minder krachtig was dan nu, nu voel ik gewoon echt trappen of keiharde schopjes ineens achter elkaar wat eerst meer een soort 'kriebel gevoel' was. Ik was vorige week bij de verloskundige en toen zei ze dat ze nu nog zo kan draaien dat ze met haar rug naar mij toe ligt en dus tegen mijn rug aan trapt, wat je dus dan niet voelt. 
Aan de ene kant denk ik misschien moet ik toch maar even bellen 1 dezer dagen, aan de andere kant vind ik mezelf ook weer als zo'n stresskip overkomen. Ik weet namelijk nu al dat ze gaan zeggen dat het voor deze termijn heel normaal is wat ik voel?? En wat kunnen ze doen? Dan gaan ze naar het hartje luisteren en voelen ze even waarschijnlijk. Pas vanaf week 28 gaan ze ctg's o.i.d. maken.

Het kan ook liggen aan hoe de baby in je buik ligt hè! Ze hebben rond 24 weken nog veel ruimte en als ze richting je rug schoppen dan voel je het niet. Betekent niet dat hij minder actief is, gewoon dat hij die dag in een houding ligt waarbij je schopjes minder tot niet voelt. 

Hee Mientjee,
Ik las je bericht en wil alleen maar even benadrukken dat je je nooit bezwaard hoeft te voelen om te bellen.
Stresskip of niet, als jij je zorgen maakt zal er niemand bij de verloskundigenpraktijk zijn die vind dat je je aanstelt. 
Laatst voelde ik haar ook de hele ochtend amper en toen gaf iemand me de tip om iets heel kouds te drinken, ik heb toen n ijsje gegeten (had even niets echt kouds te drinken staan) en erna begon ze te trappen en draaien. 
Maar nogmaals, als jij je zorgen maakt gewoon bellen, liever 100x te vaak dan dat je je zorgen maakt.

Terug
Bovenaan