Ook mijn borstvoeding was de eerste 1,5 maand geen vanzelfsprekendheid. Mijn dochter kwam te weinig aan en was erg onrustig, huilerig en dronk dus niet effectief (viel aan de borst in slaap). Door te kolven heb ik de productie wat opgekrikt en kreeg mijn dochter na het drinken van een borst nog een flesje afgekolfde moedermelk. Nu gaat het een stuk beter en heb ik zelfs al een voorraadje in de vriezer.
Als de kleine meid 4,5 maand is moet ik weer gaan werken en zoals ik er nu over denk ga ik dan op de momenten dat ik thuis ben (3,5 dag in de week) nog bv geven en op de momenten dat ik aan het werk (3,5 dag) ben mijn vriezervoorraad laten opdrinken en hoop zo de 6 mnd vol te maken met volledige bv.
Ik werk in het onderwijs, dus kolven op het werk is niet zo simpel en dat doe ik dus liever niet, vandaar dat ik hard werk om mijn voorraad uit te breiden.
6 maanden volledige bv is dus mijn streven (daar had ik een paar weken geleden echt nog niet op kunnen hopen...) en misschien daarna nog op de momenten dat ik thuis ben.
Voor iedereen die vragen/problemen heeft t.a.v. de borstvoeding/kolven, kan ik www.borstvoedingsforum.com van harte aanbevelen. Natuurlijk moet iedereen zijn eigen ding doen, maar de informatie die ik daar gelezen/gekregen heb, vond/vind ik zeer waardevol