Hoeveel maanden borstvoeding geven??

Hallo,

Hoeveel maanden willen jullie borstvoeding gaan geven?
Ik wil proberen 6 maanden, maar ik  ga als Emma 3 maanden is weer werken. Dus dan moet ik afkolven. Op zich geen probleem, maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Groetjes, Marieke, moeder van Emma 3 juni

Hoi Marieke,

Ik ga voor minimaal 6 maanden bv. En voor maximaal 1 jaar.
Lyanne geeft het denk ik wel zelf aan wanneer ze er klaar mee is. Mijn oudste dochter wilde na 9 maanden geen bv meer.
Op dit moment zijn we rustig aan het wennen aan het kolven en Lyanne aan de fles.

groetjes,
Ikky
mama van Fabienne, 3 jaar en Lyanne, 6-6 geboren

Hoi,

Ik wil ook heel graag 6 maanden borstvoeding geven alleen gaat het erg moeizaam... Ik ben nu dik 3 weken bezig met stimuleren, kolven, lactatiedeskundige enz enz en raak inmiddels behoorlijk uitgeput van het om de 2 uur aan het apparaat zitten en dus nergens heen kunnen en het idee te hebben dat mijn leven uit kolven bestaat. Ik produceer nog steeds niet genoeg om Mette te voeden dus we moeten nog steeds bijvoeden wat ik erg jammer vind. (ik haal er gemiddeld 50 ml uit na een half uur om en om kolven) Tevens hapt Mette wel goed en stevig aan maar gebruikt ze nog steeds te veel haar onderkaak waardoor ze mijn tepel kapot maakt en het dus bijna niet te doen is. Ik leg elke morgen aan en oefenen we  in de hoop dat DE techniek aanslaat  maar de overige voedingen die dag kolf ik af omdat het gewoon niet lukt. Dit hou ik dus geen 6 maanden vol ben ik bang maar ik wil en kan nog niet toegeven aan flesvoeding voor mijn gevoel. Ik zou zo graag willen dat Mette gewoon alle voedingen aan de borst drinkt maar tot op heden is dat dus niet mogelijk en daar baal ik van!

gr.Ing

Hoi Marieke,

Ik ga Umut (nu 10 weken) 3 1/2 maand volledige borstvoeding geven. Dan ga ik weer aan het werk voor 3 1/2 dag per week en dan ga ik BV en FV combineren.
Eerst wilde ik gaan kolven, maar dat duurt bij mij zo lang, daar heb ik echt geen zin in.
Ik ben de hele dag bezig om 120 cc bij elkaar te krijgen, dat heeft Umut in 5 minuten op.
Groeten van Anneke

Hoi,

ik ben van plan om minimaal een jaar borstvoeding te geven. Stijn groeit er supergoed op. Bij zijn geboorte woog hij 4.075  en gisteren was hij vier weken en zes dagen en woog al 5.610! Zolang we ons er beiden goed bij voelen wil ik er mee door gaan. Ik zit natuurlijk wel in de luxe positie dat ik niet werk.

Groetjes van marloes

Het hangt er helemaal vanaf hoelang ik genoeg voeding heb (ik weet wel dat ze dan zeggen, meer aanleggen enz, maar als mijn mannentje op gegeven moment niet meer goed wil groeien en niet genoeg plasluiers heb, dan stop ik ermee, want bij de oudste had ik zo mijn zinnen gezet op die 6 maanden volmaken (dat moest en zou gebeuren) en ben uiteindelijk met 5 1/2 maand gestop en eigenlijk ging het toen een maand al niet lekker meer, dus terugkijkend had ik gewoon eerder moeten stoppen! Dus ik pin me er neit meer op vast! En kijk vooral hoe het met mijn zoontje gaat!

Mijn plannen waren oorspronkelijk minimaal 3 maanden, liefst 6. Lotte is nu bijna drie maanden en we gaan 'vrolijk' door. Ik heb wel dipjes gehad, ik denk dat iedereen die wel heeft. Dagen dat je kind bijna niet wil drinken en dan krijg ze ook af en toe de fles.

En misschien ga ik wel door tot 9 maanden of wel een jaar, net hoe het gaat. Ze zeggen dat het steeds makkelijker wordt.

Groetjes, Marisa

Ook mijn borstvoeding was de eerste 1,5 maand geen vanzelfsprekendheid. Mijn dochter kwam te weinig aan en was erg onrustig, huilerig en dronk dus niet effectief (viel aan de borst in slaap). Door te kolven heb ik de productie wat opgekrikt en kreeg mijn dochter na het drinken van een borst nog een flesje afgekolfde moedermelk. Nu gaat het een stuk beter en heb ik zelfs al een voorraadje in de vriezer.
Als de kleine meid 4,5 maand is moet ik weer gaan werken en zoals ik er nu over denk ga ik dan op de momenten dat ik thuis ben (3,5 dag in de week) nog bv geven en op de momenten dat ik aan het werk (3,5 dag) ben mijn vriezervoorraad laten opdrinken en hoop zo de 6 mnd vol te maken met volledige bv.
Ik werk in het onderwijs, dus kolven op het werk is niet zo simpel en dat doe ik dus liever niet, vandaar dat ik hard werk om mijn voorraad uit te breiden.
6 maanden volledige bv is dus mijn streven (daar had ik een paar weken geleden echt nog niet op kunnen hopen...) en misschien daarna nog op de momenten dat ik thuis ben.
Voor iedereen die vragen/problemen heeft t.a.v. de borstvoeding/kolven, kan ik www.borstvoedingsforum.com van harte aanbevelen. Natuurlijk moet iedereen zijn eigen ding doen, maar de informatie die ik daar gelezen/gekregen heb, vond/vind ik zeer waardevol

Terug
Bovenaan