Hoeveel melk baby 7 maanden???

Hoi allemaal

Ik ben heel benieuwd naar hoeveel melk jullie babys krijgen met 7 maanden. Onze zoon eet zijn groente en fruit en brood goed. Daarnaast krijgt hij in de ochtend een fles van 180+6, smiddags na zijn groentehap een fles van 120+4 en savonds voor het slapen een fles van 210+7.

Nu wordt hij iedere ochtend om 0500 uur wakker. Mijn partner en ik zijn inmiddels doodop. Want snachts wordt hij ook nog regelmatig even wakker. Ik vraag me af of het kan dat hij zo vroeg wakker wordt omdat hij gewoon al honger heeft. Als ik hem een flesje geef op dat moment (als we echt even niet meer kunnen) dan slaapt hij namelijk wel nog een uur of anderhalf door.

Ik twijfel dus of het vroege wakker worden komt doordat hij overdag te weinig melk krijgt of dat het aan andere dingen ligt. Het schema wat we nu aanhouden is overigens gebaseerd op wat het consultatie bureau aanraadde.

Hoeveel melk krijgt jullie 7 maanden oude baby???

Hoi,
Ik heb een zoontje van 7,5 maand en hij drinkt nog makkelijk vijf flessen van 200ml op een dag, zelfs in combinatie met het eten van fruit, brood en groente. Bij het CB gaven ze de vorige keer wel aan dat we zouden moeten afbouwen naar 3, maar ik vind het even goed zo. Het is het een ontzettend actieve baby en hij is aan de slanke kant, ook omdat hij qua lengte steeds boven gemiddeld zit. Bij het kdv gaven ze weer aan dat hij het daarom best gewoon nodig kan hebben. Hij drinkt ook altijd alles best gulzig op dus dan heb ik toch het idee dat minder flessen gewoon nog niet genoeg is. Hij slaapt nu 's nachts van ongeveer 6 á 7 uur tot 6 á 7 uur (en dat is al een stuk fijner dan 5 uur, dat hebben wij ook een tijd gehad, sterkte!). 
Dus wij geven gewoon meer :).

Hier een dochtertje van 7 maanden. Zij krijgt onderstaand:
07:00 180 fles
08:00/08:30 boterham
11:00/11:30 boterham + fles 150
15:00 fruithap
17:00 groente
18:00/18:30 fles 180 cc

Ik heb het idee dat mijn dochter voldoende voeding binnen krijgt, maar is ook vaak wakker s nachts en soms erg vroeg wakker. Hoort er denk ik toch een beetje bij helaas ?

Ik moet stiekem altijd een beetje grinniken over het vroege opstaan van baby’s. Bij ons gaat altijd om 5.15 de wekker ivm werk van mijn partner. Dus een baby om 5.15 wakker is bij ons bijna gewoon dag ? maar ik geef de baby dan wel een fles en dan doet hij op mn arm nog een dutje. Rond 6u is ook de peuter wakker, dus dan zijn we zowiezo allemaal op.

Nou ik ben zelf ook iemand die absoluut denkt dat ieder kind iets anders nodig heeft. Onze zoon is ook erg actief. Zodra hij eten ziet wilt hij het ook hebben dus aan eetlust geen tekort. En de reden dat we nu minder melk geven is dus ook omdat het cb zei dat we minder melk moesten geven en ipv daarvan meer vaste voeding. Maar als hij téveel groente/brood eet heb ik het idee dat hij wat last heeft van zijn buikje omdat hij dan meer eet dan zijn lijfje eigenlijk aan kan. Ik denk dat ik net zoals jij gewoon wat meer melk erbij ga geven overdag. Het is het proberen waard! Bedankt voor je reactie!!!

Hoi. 
Onze zoon is nu 7,5 maand. Ons schema:
7/8u 1 boterham en fles 150+5
9:30 fruithapje ong 150gr vers
12/13u 1 boterham en fles 180+6
16/17u warm eten ong 125gr
19u papfles 180+6 en fijne granen 5 schepjes.
Hier hebben beide jongens met de papfles 's avonds altijd goed door geslapen. Met uitzondering van de tandjes, sprongetjes, etc.

Terug
Bovenaan