hoeveel melk bij een baby van 8 maanden

Hoi hoi

Hoevvel opvolg melk krijgt een baby van 8 maand en wanneer gaat er een flesje af en welke moet je er dan af gaan halen?
Mijn dochter krijgt s`morgens 150 water 5 schepjes opvolgmelk met bambix dit geef ik van een lepel.
S`middags krijgt ze 120 water met 4 schepjes en sàvonds na haar warm eten krijgt ze volle yoghurt en dan tegen half 7 laaste fles van 180 water en 6 schepjes opvolgmelk.
wij merken nu dat de avond fles en de middag fles niet helemaal meer opgaan.

Groetjes Willy

Hallo Willy,

Ik heb zelf een dochtertje van ruim 10 maanden. Ze zit nu op 2 voedingen met opvolgmelk. Wij merkten inderdaad een paar maanden geleden dat de flessen niet meer op gingen. Toen zijn we naar 3 flessen overgegaan. We zijn toen gestopt met de 2e ochtendfles (rond 11.00 uur).

Ons schema was toen 's ochtends een fles met 180 + 6 en na het middagslaapje rond half 3 een fles van 180 + 6 en dan voor het naar bed gaan om 19.00 uur kreeg ze ook weer 180 + 6. Ik heb begrepen dat ze zo rond de 9 maanden 500 ml. melk nodig hebben. Als je dus 3x 180 geeft, is dat ruim genoeg.

Sinds 2 weken geef ik de fles van 14.00 uur niet meer, want ik had het idee dat ik de hele dag aan het eten geven was. Nu eet ze 's morgens een bordje pap en dan bij de boterham om 12.00 uur een klein beetje melk. Als ze nu uit bed komt, krijgt ze dus geen fles meer. Ze eet dan haar fruit en drinkt diksap. Dan om 17.00 uur een groentenhap en soms een toetje (yoghurt van Olvarit). Om 19.00 uur krijgt ze nu 250 m. pap (Payamapapje van Nesté) en drinkt ze dat helemaal op. Ze zit nu ongeveer op 450 ml. opvolgmelk per dag. Niet echt heel veel, maar door de Vitamine D-druppels krijgt ze toch genoeg Vit. D. binnen.

Succes! Ik hoop dat je wat aan mijn schema heb. Maar vergeet niet, ieder kindje is anders. Wat wel opvalt, is dat ze meestal zelf wel gaan regelen mbt het eten en drinken.

Groetjes, cc-tje

Mijn dochter is vandaag precies 9 maanden en zit al zeker een maand op het volgende schema:

07.00/07.30 fles 180cc + 6 schepjes
09.00/09.30 fruit
11.30/12.00 boterham met 120cc +  4 schepjes
14.00 flesje water of (erg aangelengde) diksap ca. 140cc
16.00/16.30 warme hap (vers of potje)
19.00 papfles 180cc + 6 schepjes + 2,5  el bambix

Ze doet het hier prima op. We zijn afgelopen week bij het cb geweest en daar zeiden ze dat we de laatste fles af mochten gaan bouwen (dus ochtendfles opvolgmelk en avondfles pap omdraaien, en de avondfles steeds minder geven maar dan wel een toetje na het warme eten) maar dat hoefde nog niet. Pas rond 1 jaar "moeten" ze van de laatste fles af zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes,
Myrna mv Isis (2jr 4mnd) en Nika (vandaag 9 maanden!)

Terug
Bovenaan