hoeveel melk geven?

Hoi allemaal, zaterdag ga ik voor het eerst zonder de kleine een avondje weg. Mijn moeder komt oppassen maar nou weet ik niet hoeveel gekolfde melk ik uit de vriezer moet halen. Mick is dan bijna 7 weken. Kan iemand mij hierbij tips geven?

Groetjes judith.

Hoe vaak drinkt Mick 's avonds bij je? Neel is ongeveer net zo oud en clustert in de avond ( elk uur zo'n beetje willen drinken, tussen 18:00 en 22:00) daardoor ben ik 's avonds nog niet weg geweest. Maar ik zoiu dan volgens mij 200/220 cc achter laten in de koelkast, verdeeld over 2 flesjes, en net voor het weggaan nog een keer aanleggen. (ik denk dat 200 cc wel ruim is, maar ik zou zelf liever wat te veel achterlaten)
Succes!

Ik denk dat je idd aan 200cc meer dan genoeg hebt.. Je kunt t ook uitproberen voor je weg gaat vanavond afkolven en morgen avond ook dan zie je hoeveel hij ongeveer drinkt..

Mijn kraamverzorgende gaf aan dat een baby per kilo lichaamsgewicht 150 cc moet drinken over 24 uur. Dus als hij 6 kg is dan moet hij 900 cc in 24 uur krijgen.
Dan moet je kijken hoeveel voedingen je per 24 uur geeft en dat dus verdelen.
Bijv 7 voedingen per dag is dan ongeveer 128 cc per flesje.

Ik reken 1 liter (de maximale hoeveelheid melk die een kind mag per 24 h) gedeeld door het aantal voedingen wat ik geef op een dag.

Vanaf 6 weken word aangeraden om zowieso elke dag melk in een fles je aan te bieden om flesweigering te voorkomen.

Eigenlijk is het antwoord al gegeven.....

Mijn mannetje drinkt en de borst en gekolfde melk.
Als ik melk kolf, kolf ik 125ml.
Hij is vandaag 8weken, en 5260gr.
Dus ik denk dat de dames en ik héél goed geschat hebben met een gemiddelde van 120 tot 140ml per keer.

Maar inmiddels ben je al weg geweest, hoe was je avond?
En was het goed verlopen met de melk/voeding in de tijd dat je weg was?

-x-

Terug
Bovenaan