Hoeveel melk moet een kindje van 4 maanden eigenlijk minimaal binnen krijgen

Hey dames,

Ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest, veel te druk gehad ;-).
Nu wilde ik vragen weet iemand van jullie hoeveel je kindje van 4 maanden minimaal moet drinken. Meila zat met 3 maanden al op 4 voedingen omdat ze de 5de gewoonweg niet leeg wilde drinken. Nu is ze al een week lang bezig om de 4 de fles ook te laten staan. Ik doe op advies van het cb al rijstebloem door de laatste fles maar dit maakt geen verschil. Gisteren heeft ze hier zelfs maar 70 ml van gedronken en de rest laten staan. Haar groeilijn liep iets terug dus ze was afgelopen maand niet goed genoeg gegroeid. Maak me eigenlijk een beetje zorgen. Jullie nog tips?

Groetjes Do

Ik heb een advies boekje gekregen van het CB. Hier staat het volgende in:

BV: Minimaal 5x per etmaal.
Flesvoeding minimaal 5x per etmaal bijvoorbeeld om:
07.00u 10.30u 14.30u 18.00 en 21.30u
gemiddeld 150/180 ml

aanvullig vit. D

Bijvoeding: tot 6 maanden word het afgeraden.

Volgens mij kun je zelf uitrekenen hoeveel ml je kindje per dag nodig heeft GEMIDDELD. 150 ml x aantal kg lichaamsgewicht delen door het aantal voedingen.

Tot 4 maanden hoort zo'n kleintje nog 5 voendingen van max. 200 ml te krijgen. Tussen de 4e en 6e maand wordt een van die voedingen langzaam vervangen door de fruit en groentehapjes en gaan de kindjes doorslapen van 19-7 uur. Bij mn oudste lukte dat nog niet dat was een flinke innemer, mn dochter niet die sliep met 6 maanden door.

Mijn meisje drinkt vanaf 3 mnd 4x 200ml flessen. en sinds 4 maanden tussendoor wat hapjes fruit erbij. Vanaf 5 maanden ga ik ook wat groente proberen.
Van het CB mocht ik bij 3 mnd al beginnen met hapjes fruit, maar dat vond ik nog veel te vroeg!! Dus heb daar mee gewacht tot 4 mnd.

Qua slapen heb ik een makkie, ze was 9 weken oud en sliep toen vanaf de laatste fles om 22:00u door tot 8:30u! En dat doet ze nu nog steeds, al krijgt ze nu de avondfles eerder, tussen 20:00u en 21:00u. Ze word gewoon boos als ik ze er s'morgens eerder uithaal en als ik ze s'avonds laat er nog uit wilde halen voor de avondfles... dus die zijn we in de loop vd tijd lekker gaan vervroegen. M,n meisje vind het heerlijk!!
Ze geeft het allemaal goed aan wat ze wil, prima dus!

Ow ja, hier ook de laate fles met 3 scheppen rijstebloem!
Gaat er als een kogel in!!
moet je ze wakker maken voor de fles??
Mijn schema is: 8:30... 12:30....16:30...20:30

Of net of ze eerder of later wakker is met een uitloop vd genoemde tijden van max een half uur... mijn dochtertje is heel makkelijk en herpakt zich weer snel in het ritme... Succes ermee!

van 4 maanden hebben meestal 5 flessen p dag. Hier 8.00 12.00 16.00uur 20.00 en een papfles rond 22.00 (180cc water en 6 schepjes poeder.) mijn CB adviseerd wel met 4 maanden aan de fruithap te beginnen :-S

Hier ook al vanaf 3 maand maar 4 flessen. Moest hem steeds wakker maken voor z'n voedingen. Heb CB wel gevraagd of dit niet te vroeg was, 't antwoord was dat elk kindje anders is en dat je je eigen gevoel gewoon moet volgen.
Hij krijgt dus 4 flessen van 210 ml. om 8.00, dan om 9.30 paar hapjes fruithapje, 12.00 fles en om 15.30. Tussen 17.00 en 17.30 groentehapje, daarna om 20.00 wakker maken voor z'n laatste fles, dan nog ff knuffelen en om 20.30 ligt hij weer te slapen. We hebben dan de hele avond voor ons zelf.. :D Heb rijstebloem vanaf 2 maand tot aan 3 maand gegeven. Puur voor 't doorslapen, is nu niet meer nodig. Ik was er harder aan toe dan hij, maar hij doet 't tenminste.. :)

Terug
Bovenaan