Hoeveel melkflessen nog met bijna 1 jaar?

Hoi allemaal,

Het is misschien een beetje afgezaagt om weer om een schema te vragen, maar mijn kleine meid (Amber) is bijna  1 jaar (a.s. 5 aug.) en ik was benieuwd naar andere kindjes van  (bijna) 1 jaar hoeveel melkflessen die krijgen... eten ze al meer dan 1 groentepotje 's avonds etc.

Amber eet 's ochtens nog een  papfles, (pap van de lepel 's ochtens  vind  ze maar niks)
Dan krijgt ze rond 10 uur een fruithappie.  
Tussen de middag eet ze (nog maar) een halve boterham en ik ben haar nu aan het leren uit een beker te  drinken (gewone volle melk)  en daarna nog een fles.
's middags om 15:30 krijgt ze een koekje  of nog een keer fruit of yoghurt.  
Om 18:00 groentehap   1potje of zelfgemaakt (daar eet ze minder van)

Daarna om 10:00 de laatste fles.  

Groetjes van Nellie

 
Hoi Nellie,

Hoe groot is jouw kindje als ik vragen mag?? Toen mijn zoontje die leeftijd had at hij wel meer naar mijn idee.

Thomas at toen

ontbijt: bord pap of 1,5 boterham met 120 cc melk
tussen door vers fruit, een banaan of een kiwi
lunch: twee boterhammen met 120 cc melk
tussendoor: een koekje, of een soepstengel en kaakje en drinken
avondeten: eet met de pot mee, meer dan een 12 mnd potje met yoghurt
's avonds 180 cc melk

Hij gaat dan meestal om zeven uur naar bed. Maar ik moet wel zeggen dat thomas een flinke jongen is. hij woog toen 11.5 kg en was 76 cm.

Nu is hij bijna zeventien maanden en is hij 13 kg en 87.5 cm.
 
en nu heeft hij hetzelfde alleen eet hij nu twee boterhammen in de middag, zijn melk ben ik nu wel aan het afbouwen.

Gr. Jeannette
 
Hoi Nellie,

Esmée wordt a.s. zondag 1 jaar, ze is 79,5 cm en weeg 11 kilo en ze heeft het volgende schema

07.30 uur fles pap van 200 ml melk
09.30 uur fles thee of roosvicee met 2 kleine rijstewafels of doosje rozijntjes
11.30 uur boterham met beleg
12.30 fles 20 ml melk
15.00 heel potje fruit of 1,5 stuks fruit
17.45 uur groente heel potje
18.30 uur bakje yoghurt
19.00 uur naar bed

Ze krijgt nu nog opvolgmelk maar als deze op is stap ik over op halfvolle melk (mag van CB) en gaat ze uit een gewone beker leren drinken, alleen de papfles 's ochtends houd ik er nog even in, ze vind pap van een bordje niet lekker en ik vind het 's ochtends nog zo'n fijn moment, zo'n warm slaperig kindje tegen je aan als je de fles geeft.

Suc6.

Groetjes Linda
 
Hoi Jeannette en Linda,

Bedankt voor jullie reakties! erg leuk om zo te vergelijken.
Amber is 74 cm. en 8.4 kilo. Dat is wel  bijna een  maand geleden gewogen en gemeten ik denk dat ze nu tegen de 9 kilo zit. Maar ze is altijd "onder gewicht" geweest.

Amber is ook super beweeglijk, slaapt  's nachts van 7:00 / 7:30 uur tot 's ochtens 6:00
en tussen de middag 1 uurtje. Loopt al een maandje ongeveer en kroop en zat ook al vrij vroeg.

Verder  wonen we in het buitenland. Dus ik heb qua voeding niet echt  veel begeleiding gehad. Ik heb het idee dat het CB daar toch meer aan doet. Wat je precies wanneer kan geven aan je kind. Ik ben  bijvoorbeeld best wel laat met brood begonnen. Amber verslikte zich er namelijk altijd in en dat vond ik doodeng. Nu gaat het eindelijk goed.
Ook de groente potjes heb je hier de laatste vanaf 8 maanden en maar 2 soorten. Dus ik zit altijd met zelfgemaakte hapjes, die ze niet altijd even lekker vind. Yoghurt vind ze wel lekker, goed idee om dat als toetje te geven. Heeft ze toch wat meer op.
Goeie tip van die rozijntjes... ik wist ook niet dat je die nu al mocht geven. Zou ze daar niet in stikken?... ze heeft nog maar 2  ondertandjes en de 2 boven komen net door!
Tussendoor geef ik ook soepstengels indd. of een koekje om op te knabbelen. Amber vind alleen water lekker, iets erdoorheen of thee  drinkt ze echt niet. Zelfs geen appelsap (verdunt).

Slapen jullie kindjes nog tussen de middag?

Nou Linda, een hele fijne verjaardag a.s.  zondag! Veel plezier!

Groetjes van Nelleke

 
 
Hai Nelleke,

Op www.keukenkikker.nl staan allerlei recepten om lekkere eigengemaakte hapjes voor je kindje te maken, voor iedere leeftijd.

Misschien dat ze die hapjes lekker vindt. Helaas is dat bij ons niet gelukt. Mijn zoontje lust alleen nog maar Olvarit 6 maanden potjes, bij al het andere gaat hij keihard gillen...... Hij is nu ruim 9 maanden, dus we hebben nog even de tijd voor hij met de pot mee moet eten, hopelijk gaat het tegen die tijd beter. Groetjes Cato
 
Hoi Nellie,

mijn Timo van net 1 jaar heeft ongeveer hetzelfde schema als Amber, namelijk:
7.00 fles 200 cc melk en daarna een boterham als hij zin heeft.
10.00 fruit en water uit tuitbeker of gewone beker
12.00 1 boterham en water (vindt hij lekker)
15.00 yoghurt of danoontje en een koekje o.i.d. en water
18.00 warm eten (laatste tijd wil hij weinig) uit potje (alleen 6 mnd) of vers (gewoon geprakt)
19.00 fles 200 cc.

Hij weegt ongeveer 10 kilo en is 76 cm. Hij eet niet zo veel, maar hij slaapt dan ook nog veel overdag. Minimaal 2 slaapjes, soms wel van 2 uur.
 
hai allemaal,

Ik heb een dochtertje van net 1 jaar (4jul). volgens het cb moesten we de flesjes gaan afbouwen. Tot vorige week had ze er nog 2 ( incl pap), maar sinds vrijdag hebben de laatse laten vervallen. we hebben nu het volgende schema:

0800 pap (fles)
1230 boterham, meestal 11/2 + beker halfvolle melk
1430 fruit
1730-1800 warme maaltijd (potje of met ons)
1845 schaaltje kwark of yoghurt
1900 naar bed tot 07.00

Ze krijgt tussendoor nog wel sapje/water /rijstewafeltje
Omdat we geen opvolgmelk meer geven moet ik wel vitamine d bij druppelen.

Ze slaapt nog 2x overdag. 's morgens 10.00-11.15 en 's middags 1500-1630

de laatse keer bij het cb ( begin jun) was ze 72cm en 8,7 kilo

Groetjes,

Mikki ( mama van Isa) www.ukkiesweb.nl/isavanrooijen

 
Mijn dochtertje is bijna 1 en wil ook nog niet met de pot mee eten. Alles met stukjes gaat ze van kokhalsen. Het cb zegt dat ik moet volhouden maar het eten wordt er zeker niet leuker op. Dus heb ik opgegeven. Als ze stukjes wil dan komt dat vanzelf wel. Tot die tijd dus gewoon maar een potje voor kindjes van 6mnd. Ze heeft ook pas 2 tandjes misschien dat kindjes met meer tandjes al beter eten.

haar schema is als volgt

7.30         200cc papfles
10.00     fruit
12.00     1 boterham+ 160cc fles
17.00     potje groente + volle yoghert
19.30     200cc fles

groetjes lily
 
Terug
Bovenaan