hoeveel min. flesvoeding

onze dochter 10 maanden oud, wil 's ochtends geen pap meer. Ook 's avonds wil ze geen melk meer drinken.

Ze krijgt ongeveer 400 cc melk per dag binnen. Is dit genoeg??
 
Heb dit net ff voor je opgezocht dit is van Fiso

6-8 maanden 700-800 ml
8-10 maanden 600 ml
Vanaf 10 maanden 500 ml*

*Vanaf 500 ml opvolgmelk of groeimelk krijgt je kindje voldoende vitamine D.

Groetjes joyce mama van Mara

Ps als je in bv google hoeveelheid voeding bij 10 maanden in typt kan je kijken op verschillende adviezen.


 
veel cb's zeggen juist dat kinderen vanaf 9 a 10 mnd nog maar 300cc nodig hebben. Dit lijkt mij weer wat weinig, maar volgens hen raken ze te vol van al die melk en is het nu ook belangrijk dat ze nu meer groente en fruit gaan eten. Je moet zeker niet af gaan op wat er op de verpakking staat. Dit is meer een maximum dan een minimum en erg prettig voor de fabrikant als je je aan deze hoeveelheden houdt. 400 cc is prima voor een 10 mnd oude baby. Pap is helemaal niet nodg. Wordt vaak gegeven omdat kindjes het zo lekker vinden of puur als extra vulling. Als je tussen de middag een broodje geeft, krijgt ze genoeg vezeltjes binnen. Vit. D haal je ook uit andere dingen dan alleen uit melk. Smeer wat extra boter op haar broodje, geef wat extra yoghurt oid tussendoor en ga veel met haar naar buiten (min. een kwartier per dag) Daar halen kindjes ook veel vit. D uit, uit daglicht. Wel is het de bedoeling dat je dochter per dag min. 500 cc VOCHT binnenkrijgt. Hopelijk heb ik je een beetje gerust kunnen stellen!

Veel succes en plezier met je dochter!
 
Marieke, bedankt voor je uitgebreide informatie. Ik had zelf ook zoiets van ze zal er wel genoeg aan hebben anders komt ze wel voor meer

Joyce jij natuurlijk ook bedankt

corina
 
Terug
Bovenaan