Hoeveel ml borstvoeding in zakjes maar kdv?

Hallo allemaal, ons kindje start binnenkort op de opvang. We geven af en toe een flesje maar de ene keer drinkt hij meer dan de andere keer (kan 50 ml zijn, 80 of soms meer dan 100ml per keer). Wat is handig als om mee te geven in borstvoedingzakjes? Allemaal kleine beetjes van 50ml of bijvoorbeeld juist een voller zakje en die meegeven, zodat ze daar wat uit kunnen schenken? Vind het zo zonde om melk uit de diepvries te halen dat vervolgens weg moet worden gegooid omdat het niet gebruikt is ? benieuwd hoe jullie dit aanpakken!<br />

Als je het heel zonde vindt (wat ik me kan voorstellen) zou ik zaljes van 50ml doen. Maar dan moet er wel elke keer bijgeschonken worden als dit op is. Dus moet je kindje elke keer wachten op een nieuwe fles. Of wil je dat ze meteen flesjes van 100ml maken? Kan je met ze overleggen wat zij handig vinden. Ze hebben er genoeg ervaring mee. Bedenk wat je al thuis doet of prettig zou vinden dat zij doen. 

Hoihoi, ik werk zelf in de kinderopvang en weet daarom uit ervaring dat het echt niet fijn is voor je kindje om kleine beetjes achter elkaar te geven. Ze moeten dan (steeds) onderbreken, dat is al niet fijn, maar die onderbreking duurt dan ook nog best lang omdat borstvoeding in de flessenwarmer warm gemaakt moet worden. Over het algemeen gaat je kindje na een tijdje wel een ritme krijgen in de hoeveelheden die ze drinken en dan hoeft er niet veel over te blijven. Wat je eventueel nog zou kunnen vragen is of ze eventuele restjes willen bewaren (als je hier een aparte fles of goed afsluitbare container voor meegeeft), dan zou je dat nog kunnen gebruiken voor een melkbadje of andere verzorgingsdoeleinden. Dan is het toch niet helemaal "verloren"

De hoeveelheid die ze drinken kan trouwens ook afhangen van het moment waarop je de voeding aanbiedt. Dan bedoel ik hoeveel tijd er tussen de voedingen zit (vanaf 3 maanden is ongeveer om de 3 á 4 uur gangbaar in ieder geval). Misschien bieden jullie je kindje "te snel" alweer de volgende voeding aan, waardoor hij nog niet voldoende trek in een "volledige fles" heeft?

Handig, tips vanuit de praktijk ;) ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat wachten op steeds een nieuw flesje voor niemand fijn is. Ik denk dat ik voor de eerste tijd zakjes van 50 en 100 meegeef en op de koop toeneem dat er op het begin wat melk verloren zal gaan en dat er vanzelf een ritme in komt :) dan kan ik op den duur gedoseerdere zakjes mee kan geven.

Toen ze met ging gaf ik 120 cc mee, daarna 150cc en uiteindelijk 200cc
Maar heb altijd flink productie.
Het Kdv hier snapte niet dat ze zakjes konden combineren. Ik zorgde er altijd voor dat de eerste van de dag al ontdooid was (Ivm het wachten met opwarmen) en ik had er 1 reserve mee

Terug
Bovenaan