Hoeveel ml borstvoeding in zakjes naar de opvang?

Hallo allemaal, ons kindje start binnenkort op de opvang. We geven af en toe een flesje maar de ene keer drinkt hij meer dan de andere keer (kan 50 ml zijn, 80 of soms meer dan 100ml per keer). Wat is handig als om mee te geven in borstvoedingzakjes? Allemaal kleine beetjes van 50ml of bijvoorbeeld juist een voller zakje en die meegeven, zodat ze daar wat uit kunnen schenken? Vind het zo zonde om melk uit de diepvries te halen dat vervolgens weg moet worden gegooid omdat het niet gebruikt is ? benieuwd hoe jullie dit aanpakken!
 
hoi!
Hebben ze bij jullie kdv geen vriezer? ik zorgde dat daar altijd zakjes met verschillende hoeveelheden lagen, goed gelabeld met naam, hoeveelheid en datum. Als ze dan een tijdje niet had gedronken pakten ze een grote hoeveelheid en als ze snel weer wat wilde pakten ze een klein zakje van inderdaad 40-50 ml. 
ik gaf ook altijd mee wat ik diezelfde ochtend had gekolfd met het verzoek dat als eerste te gebruiken.
Het is even zoeken in het begin, maar ze hebben bij het kdv ook ervaring hiermee en zullen er alles aan doen om zo weinig mogelijk weg te hoeven gooien!
Succes!
 
Ik ga altijd afgepast mee. 2 diepgevroren en 1 ontdooid. Toen overgingen op flesvoeding na 6 maanden merkte ik hoe ingewikkeld bv is ?. Ik zou dus vragen of ze er altijd minimaal 1 bevroren kunnen laten
 
Ik had altijd zakjes van 100 en ijsblokjes van borstvoeding. Zo kon ik steeds een beetje schuiven en de fles indien nodig wat groter maken. Ontdooide ook lekker vlot ?

Vaak stopte ik twee of drie klontjes in de fles naar de opvang om alvast te ontdooien als ons kindje wat meer melk dronk ☺️
 
Terug
Bovenaan