Hoeveel ml. flesvoeding per keer

Halloo allemaal,

Ik ben de moeder van Aleyna nu 3 mnd oud en Yusuf bijna 2 jaar oud.Ik heb een vraagje,ik geef borstvoeding aan Aleyna en af en toe flesvoeding erbij als ik zie dat ze niet tevreden is met de borstvoeding.Ze drinkt dan max.60 ml.er van op.Maar op de verpakking van nutrilon staat dat ze per keer 200ml. horen te drinken.dus wat aleyna drinkt is toch wel weinig of niet?Soms krijgt ze ook direct de fles in plaats van de borst en dan drinkt ze maar max 90 ml van op.Ik wil dus weten of alle babys van 3 mnd. oud zoveel drinken of niet?En of jullie adviesen aan mij hebben.Ik wil graag verder met bostvoeding maar ik heb te weinig voeding,want ze is meestal niet te vreden,vooral snachts,want dan wordt ze vaker wakker voor voeding.Alvast bedankt allemaal  

hoi,

ik keek eest ook op de tabel van de friso voor mijn kindje en ik dacht dat hij veel te veel dronk. ook stond er dat hij maar 5 voedingen mocht maar hij krijgt er soms wel 8 (op vraag hij is 4 weekjes).

ik heb dit toen aan de wijkverpleegkundige gezegt en zij zei tegen mij dat ik niet op de tabel moet letten. mijn kindje i geboren met een gewicht van ruim 4 1/2 kilo. maar is dus nog erg jong. als ik nu zijn gewicht bekijk op het pak gaat het pak ervan uit dat hij al ouder is en dus staan er ook minder voedingen bij en grote hoeveelheden, maar mijn kereltje is nog veel jonger en kan dus nog geen grote hoeveelheden in een paar keer drinken.

bij jou omdat je ook borstvoeding geeft is het nog weer anders, je weet niet hoeveel ze al uit de borst heeft gehad en dus is er niets te zeggen over de hoeveelheid flesvoeding die ze nog bij zou moeten krijgen. als zij stopt   met drinken heeft ze waarschijnlijk genoeg binnen gehad....

Hoi,

Lekker niet op de tabel letten, hoor. Als je kindje geen trek meer heeft en daarna wel tevreden is, is het toch prima?
Ze zou 's nachts wat vaker kunnen komen omdat jij 's avonds minder voeding hebt. Je zou haar dan misschien wel vaak aan kunnen leggen, maar daarna ook nog een flesje aanbieden. Dan weet je in ieder geval zeker dat ze een vol buikje heeft.

Groetjes,

Eveline

hoi,

ik denk dat je het prima doet zo hoor. ik geef zelf ook BV en FV en de kleine doet het er goed op. zoldang je kindje tevreden is en genoeg plast. krijgt ze echt wel genoeg binnen.
toen thom rond de vier weken was dronk hij ook rond de 100 ml uit een flesje. en als hij de borst al had gehad en hij had nog honger dan 30-50 ml.

succes ermee!!
anneke

Terug
Bovenaan