Hoeveel ml voeding bij baby van 5 weken

mijn meisje krijgt op het moment 6x 120 ml en kwam netjes om de 4 uur, maar gisteren en vandaag kwam/komt ze al na 3 uur weer.
 Nu heeft ze veel moeite met haar ontlasting dus wil haar ook niet te vol stoppen. Hoeveel mag ik haar geven?
Gr. Mirella

Hangt van haar gewicht af.

Ze mag per kilo lichaamsgewicht op een dag maximaal 150cc hebben. En die totaalhoeveelheid deel je door het aantal flessen.

Als ze nu aan het regelen is, mag je haar wel wat meer geven, maar hou het sommetje: 150 x gewicht : aantal flessen in je achterhoofd en zorg dat je niet meer dan een liter aangemaakte melk op een dag geeft.

Als ze moeite met poepen heeft mag je 15-20cc extra water in een fles doen.

Hallo,
Ons ventje van nu 5,5 week krijgt vanaf vandaag 150+5 scheppen per fles, we gaan proberen 5 flessen te geven
Groetjes en succes
ps: hij moest wel erg wennen aan de hoeveelheid

Ik geef haar nu 140ml water (vanwege de ontlasting) en dan 4,5 schepje.(dus 135 voor de voeding)
Ik snap niet zoveel van dat rekensommetje
Ze is nu denk ik zo'n 4,5 kilo.
Kan iemand het voor me voorrekenen hoeveel ze zou mogen?
Ik wil wel naar de 150ml+5 schepjes maar weet niet zeker of ze dan wel om de 5 uur komt?!

Groetjes Mirella

quote: mirella28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2009 19:00:30'));

Ik geef haar nu 140ml water (vanwege de ontlasting) en dan 4,5 schepje.(dus 135 voor de voeding)
Ik snap niet zoveel van dat rekensommetje
Ze is nu denk ik zo'n 4,5 kilo.
Kan iemand het voor me voorrekenen hoeveel ze zou mogen?
Ik wil wel naar de 150ml+5 schepjes maar weet niet zeker of ze dan wel om de 5 uur komt?!

Groetjes Mirella

Hi Mirella,

Nou dat is dus 4.5 x 150 cc = 675cc per dag maximaal delen door het aantal flessen.
Als je dus naar 150ml+5 schepjes wilt (dat wordt dus 165cc voeding) zou je naar 4 flessen gaan
Wil je nog 5 flessen blijven geven is het als volgt:
4.5 (kilo) x 150cc = 675cc per dag maximaal : 5 = 135cc melk per fles
Dat komt dus neer op 120cc met 4 schepjes.
Zo te zien doe je het dus perfect!

Hopelijk is zo het sommetje een beetje duidelijk geworden?
Groetjes Saskia

quote: Jennifer2410 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2009 14:37:37'));

150cc maximaal?!
Bij ons is het minimaal 150cc per kilo lichaamsgewicht, en maximaal 200cc.
Met een maximum van 1000cc per 24u.

Je hoort er verschillend over. De een zegt 115 a 150 per kilo, de ander 150 per kilo. 200 per kilo maximaal heb ik nog niet eerder gehoord. Het lijkt me nog al veel eerlijk gezegd.

Terug
Bovenaan