hoeveel nodig maat 56

Jeetje, das echt heel verschillend! Wij hadden voor ons eerste kindje wat basic kleding in maatje 50 en 56. Wij wisten niet wat het werd en zouden wel wat bij kopen als het geboren werd. Het bleek een klein ventje en heeft de eerste 6 weken maatje 50 gedragen, daarna nog zeker 6 weken maatje 56.
Het is zo afhankelijk van wat je kindje weegt bij de geboorte, een 6 ponder is echt wel veel fijner als eentje van 8 pond. Maar maatje 56 komt echt wel van pas, ik zou ook zorgen voor wat kleertjes in 50, 62 heb je meestal echt nog even niet nodig.
Suc6, groetjes Soela

over het algemeen hebben kinderen maat 56 aan, maar volgens min voor een paar weken, ik zou wel zorgen als ik jouw was, dat ik voldoende maat 56/62 in huis hebt want dat zijn wel de gangbare maten,
Ikzelf heb andere ervaringen, want ik had met mijn kindje maat 56, maar moest op zoek naar maat 40 omdat mijn kindje zo erg klein was, dus mijn kindje loopt niet helemaal gelijk aan de matentabel zeg maar

xxx

hoi hoi

bedankt,
ja ik heb dus heel veel al van 62 en van 56 heb ik heel veel rompers en boxpakjes maar niet echt setjes ofzo maar goed word dus nog even zoeken hierna

groetjes

onze oudste was met zijn geboortegewicht van ruim 9 pond binnen een week of 2/3 al uit maatje 56 gegroeid  en de jongste met ruim 8 pond deed er misschien net een weekje langer mee al zat het hem direct na de geboorte wel een stuk ruimer.

Zelf nooit aan gedacht om maatje 50 te kopen...als het wel nodig was geweest was dat snel genoeg geregeld geweest (en dan de eerste dag(en) maar wat mouwen en pijpjes omgeslagen....

Maatje 50 heb ik ook nooit in huis gehaald. Daan was heel gemiddeld met zijn 7 pond maar was al snel uit maatje 56 gegroeid. Maatje 62 krijg je vaak als kraamcadeautje en moet je dus ook niet te veel zelf aanschaffen want dan zit je straks met ladingen die je nooit aandoet. Maatje 56 geven de meeste mensen niet, en terecht want daar zijn veel kindjes al uit voordat de meeste kraamvisite geweest is, dus daar zou ik wel wat van in huis halen.

Wij hadden geen maat 50 in huis bij de eerste dus moesten dit meteen gaan halen, de eerste maand droeg ze 50 (7pond) en de 2e en 3e maand maat 56! ik had vooral veel 'boxpakjes' (uit 1 stuk) en die zijn echt niet fijn als ze te groot zijn omdat die voetjes er dan niet in blijven zitten en als ze trappelen komen ze in het kruis vast te zitten!
Inderdaad kleertjes op de groei zou ik ook niet teveel kopen want dat zijn vaak de kraamkado's!

Groetjes L81

Terug
Bovenaan