Hoeveel Nutriton gebruiken jullie in een fles?

Ik deed op een fles van 180 cc max twee schepjes
dan bleef het er van boven in en kwam het er van onder ook nog uit...Mijn ventje zat namelijk heel snel verstopt van de Nutriton!
Gewoon een beetje uitproberen wat voor jullie kindje het beste werkt maar niet zomaar uitgaan van de verpakking! Daar werd ik hier door het CB ook extra op gewezen!

Groetjes Saskia
 
hier hetzelfde hoor..... ik deed ook maar 1,5 schepje in een fles. dan was het dik genoeg. ik ben er uiteindelijk mee opgehouden omdat ze vreselijke verstopping hadden gekregen.
achteraf was het allemaal niet nodig geweest omdat het cb ons verkeerde instructies had gegeven over de hoeveelheid voeding.... maar dat is weer een heel ander verhaal....
 
ik doe het gewoon zoals het op de verpakking staat en dat gaat goed maar ik geef maar af en toe een fles. Is het wel voedzaam als je er veel minder in doet?

groetjes Esther
 
Ik heb nooit de jhbpmeel gebruikt voor extra voedzame flessen. Daar is het naar mijn mening ook niet voor bedoeld! Daar zijn meer de rijstebloempappen ed voor lijkt me...


Groetjes Saskia
 
Gebruik je het jbpm voor het spugen? En gebruik je verder nutrilon standaard? Dan is het misschien een idee om eens op het cb te overleggen over nutrilon A.R. Dat gebruiken wij ook tegen het spugen en is nutrilon met jbpm er al aan toegevoegd. Echt ideaal. Heb je ook geen last van klontjes en meteen de goede verhouding! Misschien is het wat voor je kindje!

Esther, ik denk dat je een beetje in de war bent, ze hebben het hier over nutriTon, dat is een middeltje tegen het spugen wat je aan de nutriLon toevoegd.

Groetjes Liff
 
Bedankt voor jullie tips! We gebruiken Nutramigen AA en moest het van de kinderarts verdikken, maar ik hield het pak aan voor de hoeveelheid is inderdaad veel te veel. Even wat uitgeprobeerd... 5 = teveel, 3 te weinig komt het weer omhoog, en 4 is helemaal goed!

Groetjes!!

Kirsten
 
Terug
Bovenaan