Hoeveel Nutrix en welke speen

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Even een vraagje, vandaag ben ik dus op het cb geweest en de laatste fles mag er (allang volgens de wijkverpleegkundige) af.
Nu heb ik net in de fles van half 8 ongeveer 3 eetlepels Nutrix gedaan en (dat stond op het pak) een papspeen gebruikt.
Maar het word helemaal niet dik. Hoort dit zo????
Mijn zoontje stikte zowat omdat het zo zijn mond in liep, dus maar gauw weer een normale speen gepakt.
Dat ging beter.

Hoe doen jullie dat?

Hoi,
Ik gebruik friso comfort, dus dat is al zo dik dat ik daar een papspeen voor moet gebruiken. Ik doe dan ong. 2 schepjes (maatschepjes van de voeding) nutrix er door.
Maar het is idd zo dat het pas een beetje in gaat dikken met ong. 4 schepjes.
Ben wel benieuwd hoor of hij doorslaapt, laat je het even weten?
Sil

Hahaha ik had net bij een ander onderwerp de vraag gesteld vanaf wanneer je die laatste fles ging weglaten!!! Maar zo te zien vandaag dus al!
En het cb adviseerde om dus   wat nutrix in de laatste fles te doen?
Dus je geeft nu de laatste om 19.30 uur en die van 23.00 laat je gewoon weg?
Ik vroeg  me nl al af wat het beste is, die fles gewoon in 1x laten weg vallen of die laatste steeds iets vervroegen zodat ze er langzaam aan kunnen wennen...

Trouwens, Wel even wat laten weten ja!! Hoop voor je (jullie) dat het lukt!

Hoi Issie,
even een vraagje, hoe oud is jouw kindje en wat is zijn/haar voedingsschema. De wijkverpleegkundige stelde mij een schema voor (als Isis 5,5 maand is en boven de 6 kilo  weegt)  dat eindigt met een fles om 21.00uur (met bijvoeding) Geef jij de laatste fles nu om 19.30uur of is dat nog zonder bijvoeding.
Ha, ha, weer een mogelijke spenencrisis (bij ons was het even zoeken, Isis heeft een enorme zuigkracht en gebruikt nu een Dental s speen, kleiner gaatje kan niet!) En dan straks een speen voor de nutrix! Ben benieuwd hoe het verder met jullie gaat, wij allemaal wel, denk ik  Anyway, succes........gaat vast lukken!
x Esther (Isis 29-11-06)

Hoi Issie,
even een vraagje, hoe oud is jouw kindje en wat is zijn/haar voedingsschema. De wijkverpleegkundige stelde mij een schema voor (als Isis 5,5 maand is en boven de 6 kilo  weegt)  dat eindigt met een fles om 21.00uur (met bijvoeding) Geef jij de laatste fles nu om 19.30uur of is dat nog zonder bijvoeding.
Ha, ha, weer een mogelijke spenencrisis (bij ons was het even zoeken, Isis heeft een enorme zuigkracht en gebruikt nu een Dental s speen, kleiner gaatje kan niet!) En dan straks een speen voor de nutrix! Ben benieuwd hoe het verder met jullie gaat, wij allemaal wel, denk ik  Anyway, succes........gaat vast lukken!
x Esther (Isis 29-11-06)

Hoi Issie,
x Esther (Isis 29-11-06)

Hahaha, ik heb net al gereageerd bij een ander topic. Maar het is gelukt. Meneertje heeft geslapen tot 7.00u.
En ja ik heb die fles gewoon weg gelaten.
Zijn schema is nu:

7.00u Fles
10.00u fruit
11.30u Fles met Nutrix
15.30u Fles
17.30u groente
19.30u Fles met Nutrix

Ik dacht: ik doe het gewoon en dan zie ik wel hoe laat ie wakker word. Nou gewoon net al anders dus.
Ik moet wel zeggen dat ik de begeleiding hierin op ons cb wel erg weinig vind. Ze hebben een schema gegeven en that's it.
Ik ben wel benieuwd hoe ie het verder gaat doen.
O ja, hij is trouwens 23 april 5 maanden oud.

Terug
Bovenaan