Hoeveel opvolgmelk?

Hallo allemaal,

Hier en daar zie ik wel eens in de reacties over de hoeveelheid opvolgmelk de kleintjes krijgen. Er wordt dan soms nog gepraat over 3 of 4 flessen. Hoeveel opvolgmelk krijgen jullie kleintjes nog. Tygo krijgt als ontbijt een fles opvolgmelk van 150 cc water met 5 schepjes en dik gemaakt met ontbijtpap van Nestle. Verder krijgt hij geen opvolgmelk meer. Hij is nu 8 maanden. Zal hij dan te weinig krijgen? Verder eet hij anderhalve boterham, fruit, prakje van groente aardappels en vlees, toetje.
Zelf heb ik behoorlijk last van overgewicht en wil de kleine hiervoor bewaren maar wordt ik nu te zuinig?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Onze meid is nu 7,5 maand en drinkt nog 's ochtends 200 cc, rond 12 uur 150 cc, rond 16 uur 150 cc en 's avonds 200 cc. Ook omdat ze verder niets anders wil drinken. Morgen ga ik naar het cb, dan zal ik het wel horen als het niet de bedoeling is. Gewoon vragen bij het cb zou ik zeggen!

Groetjes, Irene

Hoi,

1 Fles opvolgmelk lijkt me wel erg weinig! Ze moeten tot ze 1 zijn ongeveer 500-600 ml opvolgmelk krijgen. Hier zitten namelijk veel (toegevoegde) vitaminen in die ze nodig hebben.
En een kind krijgt niet meteen overgewicht van opvolgmelk.
Misschien is het wel voldoende. Maar ik zou eht even overleggen bij het CB. En vergeet niet om Tygo vitamine D te geven, dat moet als een kind minder dan 500ml opvolgmelk drink.

Julia is 8 maanden. Ze krijgt 3 keer daags een fles van 180 cc water + 6 schepjes opvolgmelk. "s ochtends krijgt ze ook schepjes fijne granen in de fles.
En verder krijgt ze een fruit en groentehap en een boterham. En tussendoor een soepstengel ofzo.
Wij hebben een lijst van het CB wat een kind ongeveer moet krijgen op deze leeftijd.
Dit lijstje nemen wij als richtlijn.

Uh,hier zeggen ze dat je een kind altijd vitamine D moet geven,ongeacht wat ze eten en drinken,en mij raaide ze in het begin ook aan om vitamine D te geven omdat ik bv gaf/geef.
en ja 1 fles is denk wel erg weinig,vraagt hij zelf niet om meer dan door huilen/jengelen?
zeker met warme weer zou ik er wel op letten,maarja vraagt idd even na op cb
succes liefs jootje

Hey,

Floor krijgt met haar pap een fles van 180 cc water + 6 schepjes, en dan nog haar pap er doorheen.
's avonds voor ze naar bed gaat krijgt ze ook een fles van 180 cc met 6 schepjes.
als toetje krijgt ze na haar avondeten een danoontje, en natuurlijk boter en smeerkaas op haar brood.

Het cb zei dat ik net op het randje zat. Kindjes van deze leeftijd moeten minimaal 500 cc melkproducten binnenkrijgen voor gezonde voeding.

Floor is 8.5 mnd. Ze krijgt verder 's ochtends fruit, tussen de middag 2 boterhammen, 's middags vaak een lange vinger, rijstewafeltje of komkommer, en 's avonds dan groenten/aardappelen/vlees met danoontje toe.

en gedurende de dag natuurlijk water en limonade.

liefs,

T

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal het cb dan is bellen want dar hoef ik pas over 5 weken weer heen.
En van dat vitamine d heb ik nog nooit gehoord! Dus dat heeft Tygo ook nog nooit gekregen. Zijn dat druppels die ik bij de drogist kan halen?
Hij drinkt verder eigenlijk niks. Daarom doe ik wel extra water door zijn fruit en groente.

Naar mijn idee krijgt hij ook echt niet te kort ofzo en hij komt ook niet voor meer. Hij is vrolijk en opgewekt dus aan hem merk ik dat ook niet.

Groetjes Marieke

Diederik krijgt 3 flessen van 210 cc + 7 scheppen, heb 180+6 geprobeerd maar hij had dan echt nog zo'n honger, dat het zielig was. En moest na een paar dagen echt bij-eten. Hij is bovengemiddeld groot en heeft kennelijk bovengemiddeld trek. Hij is niets te dik, dus laat het maar even zo. Hij krijgt verder 's morgens 2 stuks fruit, tussen de middag een boterham en 's middags nog een tussendoortje (hetzij wat fruit, hetzij een rijstewafel, koekje, oid). Diederik is nog niet heel handig en snel in het kauwen van brood en rijstwafels enzo, dus ik blijf het een beetje aanvullen totdat hij dat goed onder de knie heeft. Ik ga dan het brood eten wel meer stimuleren, maar nu verliest hij zijn aandacht na het eten van 3/4 van het broodje.

@Mariekje82: je hoeft alleen vitamine D bij te geven als je borstvoeding geeft, het zit al standaard in flesvoeding. En kennelijk moet je het ook bijgeven als je kindje minder dan 500cc drinkt (zie reactie MamaMaartje)

Hier ook geen grote eter hoor! Krijg er met geluk 1,5 fles op een dag in.

';s morgens dus ook dezelfde pap als jou, en 's avond proberen we eerst de fles en daarna maar over op een pap maken. "smiddags drinkt hij wel een volledige fles. Ik maak me er geen zorgen over hoor. Het is de bedoeling dat je kindje langzaam minder gaat drinken en meer gaat eten. Stan drinkt dan wel nog 120 tot 180 cc sap of iets dergelijks uit zijn flesje...

Sinds deze week wilt hij steeds vaker zelf de fles vasthouden hihi

Terug
Bovenaan