hoeveel papflessen mag op 1 dag?

Ik heb een vraag.

Mijn zoontje spuugt sinds een week weer enorm veel, niet met bogen maar wel constant golfjes.

3 Volle slabbetjes in 3 uur!

Nu zijn we begonnen met bijvoeding en dit spuugt ie dus niet uit.

Gisteren en vanochtend een papfles en ook dit blijft netjes binnen, om een klein beetje na.

Mag ik nu de hele dag papflessen geven of is dit teveel?

Nu krijgt ie 5 voedingen van 180cc en een half potje groente.

Ik weet nog niet of ie nu langer doorslaapt en dus later komt voor de voeding omdat een papfles natuurlijk meer verzadigd is.

Hebben jullie advies voor mij?

Groetjes Anouk

Ps, mijn zoontje is 4 maanden

Dit lijkt me een goede vraag voor het cb. Want het lijkt me wel veel. Je hebt kans dat je zoon nu minder melk gaat drinken, omdat hij langer vol zit. Misschien wordt hij wel te dik door de pap, misschien is hij erg mager en vinden ze het wel een goed idee. Misschien verandert zijn ontlasting hier erg door.
Er zijn zoveel dingen die mee kunnen spelen.
Wel fijn dat hij nu minder spuugt. De tijd van bijvoeding komt er nu aan en zo zal hij steeds minder last krijgen van spugen. Veel succes.

mag hij misschien over op  4 flessen binnenkort? Hij heeft idd straks wat minder nodig.
ik geef alleen s avonds in de laatste fles pap. ik zou dat niet vaker als 2 x per dag geven

quote: september de1e reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2009 22:11:51'));

mag hij misschien over op  4 flessen binnenkort? Hij heeft idd straks wat minder nodig.
ik geef alleen s avonds in de laatste fles pap. ik zou dat niet vaker als 2 x per dag geven

Moet je wel voorzichtig mee zijn. Spugertjes gaan vaak veel meer spugen als ze minder vaak op een dag grotere flessen krijgen. Ze lopen dan als het ware over.

Terug
Bovenaan