Hoeveel papvoeding kind 7 maanden

Hoeveel papvoeding behoort een kind van 7 maanden nog te krijgen??
Mijn zoon krijgt sochtends een flesje (opvolgmelk met rijstebloem)
smiddag bordje of flesje pap, maar deze weigert hij de laatste tijd enof spuugt hij bijna alles eruit
en snachts voor het slapen gaan krijgt hij een pyamapapje (200 ml)..
Smiddags eet hij nog wel een fruithapje en rond 18.00 groentehapje.

maar ik maak me voornamelijk zorgen omdat hij smiddags zijn flesvoeding weigert enof uitspuugt....kan ik dit bijv vervangen door een bakje yoghurt? De hoeveelheid is weliswaar minder.
 
Toen m'n dochtertje 7 maanden was, kreeg ze tussen de middag een stukje brood en een fles opvolgmelk (zonder rijstebloem). Ik heb nooit pap-flessen gegeven omdat ik 's morgens en 's avonds toen nog borstvoeding gaf en daar is zo moeilijk pap van te maken he :).
Misschien vindt jouw zoon een stukje brood ook wel interessant?.
 
Hoi, ik ben bij mijn zoontje begonnen met brood toen hij 7 maanden was. Daarnaast een flesje opvolgmelk van eerst 120/4 en nu 90/3.
Als ontbijt krijgt hij ook een fles opvolgmelk en voor het slapen gaan ook. Dus géén pap. Pap hoeven ze ook niet persé te hebben hoor. Als ze rond deze leeftijd maar wel iets van granen/tarwe krijgen. Dus een enkele boterham volstaat.
Probeer het eens,
Groetjes, lianne
 
toen mijn dochter 7 maanden was, begonnen we pas net met pap. Ze is nu 9,5 maand, en krijgt nog steeds alleen 's-ochtends pap. Soms een pruimenpapje van Nestle, maar meestal bambix voor 8 maanden en ouder. Wel altijd met de fles, dus nog niet eens zo heel dik aangemaakt.

Met de lunch krijgt ze ook al vanaf 6 maanden een broodje met een fles opvolgmelk, en 's-avonds gewoon warme hap. Ze gaat daarna gewoon lekker voor de nacht (ik weet het.... heel luxe voor ons dat ze geen nachtfles wil)

Hier dus nooit meer dan 1 papfles gehad.
 
Pap is iets wat niet nodig is.

Hier kregen ze de borst en zodra ze brood mochten kregen ze als ontbijt en lunche een boterham met bv.

Misschien zit hij wel vol van 2x pap of eigelijk 3x ook de avond nog?

Waarom krijgt hij eigelijk de pap 3x?

Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan