hoeveel poepluiers heeft jullie kindje per dag?

hoi hoi

onze sopjie van vier weken heeft erg veel poepluirs per dag ongevver wel na elke voeding......en soms nog er voor........

ik geef nog maar een keer per dag borstvoeding ( ik bouw af) en de rest flesvoeding...

is dit wel normaal...

lief tobi

Tyche heeft elke dag een poepluier. Ik geef flesvoeding en het gemiddelde was daar tussen de 1 en 3 op een dag. Wat dat bij borstvoeding is weet ik niet maar wel meer als bij de fles dacht ik.
Maak je geen zorgen.. om tot een gemiddelde te komen moeten er ook kindjes boven het gemiddelde zitten he..

Chris poept om de drie soms vier dagen. Ik geef borstvoeding, hij groeit minstens  35 gr per dag. Als hij poept dan past het niet allemaal in de luier. Het is mosterdkleurig en stinkt helemaal niet.

Bij Maarten verschilt het erg. De ene dag niets (gisteren) de andere dag wel 5 of 6.... (ik geef bv)

Ik heb begrepen dat je alleen zorgen moet maken als er helemaal niet gepoept OF geplast wordt.... maar goed ik ben geen expert! Misschien is veel poepen ook niet goed. Ik denk wel dat belangrijk is dat je kind genoeg drinkt. ivm evt uitdroging. Maar bij twijfel altijd ff het cbof de wijkverpleegkundige  bellen hoor! Daar zijn ze voor, toch?

groetjes Pauline

Hoi!

Mirne heeft tot  9  weken bijna na elke voeding een poepluier geleverd. De laatste week poept ze ongeveer 3x per dag, maar de hoeveelheden zijn dan ineens ook zo groot dat ik maar grotere luiers voor haar ben gaan kopen (die 3-6kg luiers waren dus te klein, ze is dan ook 5.75kg)

Barbara
(Mirne is nu bijna 11 weken)

Hoi,

Siebe heeft iedere luierwisseling gepoept. De ene keer wat meer dan de andere keer, maar meestal is het een behoorlijke poepluier. Ik geef ook borstvoeding. En hij ligt soms scheten te laten, net zo hard als een volwassen persoon. Echt niet normaal.....

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan