hoeveel poepluiers

Hoi
Ali wordt op 2mei twee maanden ouden en sinds afgelopen wekend peopt hij elke twee dagen een keer ik geef hem borstvoeding ik weet het niet als dat normaal is hij heeft wel last van en laat stink luchtjes hh. is bij jullie kinderen ook zo of anders?

groeten
Huda

Hoi,
ik heb hetzelfde met Glynn, hij krijgt alleen wel flesvoeding. Hij is nu tien weken oud en sinds twee weken poept hij een of twee keer per dag, maar daarvoor dus ook veel minder vaak.
Groetjes, Eline

Hoi,
ik heb hetzelfde met Glynn, hij krijgt alleen wel flesvoeding. Hij is nu tien weken oud en sinds twee weken poept hij een of twee keer per dag, maar daarvoor dus ook veel minder vaak.
Groetjes, Eline

hi Huda,

Ik heb begrepen dat het bij borstvoeding heel normaal is dat baby's af en toe een poepluier "overslaan" omdat borstvoeding geheel op het kindje is afgestemd. Daardoor blijft er weinig over om uit te poepen.

Onze Isa poept eindelijk maar 1 keer per dag, dat was 4-5 keer. Maar sinds een week is dat dat nog maar 1 keer per dag.

Als er wel genoeg plasluiers zijn, hoef je je er geen zorgen om te maken dat het maar eens per twee dagen is.

Gr. Tamara.

Wat Tamara zegt klopt. BV is op het kindje afgestemd en kan dus vrijwel geheel verteerd worden. Het kan zelfs zo zijn dat ze maar 1x in de 10 dagen poepen.
Nu zeg je zelf wel dat hij er last van heeft. Dat is natuurlijk minder. Is de ontlasting dan ook hard?

Groetjes Suus

Bij borstvoeding is de richtlijn om aan te houden minimaal 1poepluier in de week en 4 tot 6 flinke plasluiers in de 24uur. Als je kindje dat heeft hoef je je nergens zorgen over te maken!

Groetjes!

Terug
Bovenaan