Sinds kort ben ik de borstvoeding aan het afbouwen en gaan we over op nutrilon. Onze knul is nu 6 maanden en we zijn ook begonnen met bijvoeding...meneer moet hier echter nog enorm aan wennen en heeft nog geen trek in broodkorst/liga e.d. Wel drinkt hij enorm goed van de nutrilon. Op het pak staat dat we er 6 schepjes in moeten doen. Ik lees her en der dat mensen er meer schepjes in doen. Mag dat? hij krijgt zijn laatste fles rond 23.00 uur (6 schepjes nutrilon 180 water en 3 scheppen pap)....maar wordt 4 uur later wakker en drinkt dat nog lang aan de borst. Laatst had hij de laatste fles op...draaide zich om en zocht naar mijn borst......krijgt hij wel genoeg?
Zijn schema is nu:
07.00 a 08.00 uur borstvoeding (drinkt nooit zoveel in de ochtend)
rond 09.00 uur enkele hapjes fruithap
11.00 a 12.00 uur borstvoeding
tussendoor proberen we korstje brood/ liga/ rijstwafel of soepstengel
15.00 a 16.00 200 cc kunstvoeding
17.00 enkele hapjes groentehap
19.00 a 20.00 borstvoeding
23.00 a 00.00 kunstvoeding met pap
en dan komt ie nog een keer rond 4 uur in de nacht......
de ene keer drinkt hij overdag goed uit de borst de andere keer minder.....We hebben inmiddels twee voedingen vervangen en we gaan binnenkort de derde vervangen. hij weegt nu bijna 9 kilo, Maar wat mag hij hebben qua schepjes? iemand een tip?
groetjes
Sjan
Zijn schema is nu:
07.00 a 08.00 uur borstvoeding (drinkt nooit zoveel in de ochtend)
rond 09.00 uur enkele hapjes fruithap
11.00 a 12.00 uur borstvoeding
tussendoor proberen we korstje brood/ liga/ rijstwafel of soepstengel
15.00 a 16.00 200 cc kunstvoeding
17.00 enkele hapjes groentehap
19.00 a 20.00 borstvoeding
23.00 a 00.00 kunstvoeding met pap
en dan komt ie nog een keer rond 4 uur in de nacht......
de ene keer drinkt hij overdag goed uit de borst de andere keer minder.....We hebben inmiddels twee voedingen vervangen en we gaan binnenkort de derde vervangen. hij weegt nu bijna 9 kilo, Maar wat mag hij hebben qua schepjes? iemand een tip?
groetjes
Sjan