hoeveel scheppen nutriton en welke speen.

hoi mama's, hier ben ik weer met een vraagje. ik heb nu nutriton gehaald tegen het spugen. Alleen wordt dit zo dik in de fles,dat hij er niets uit krijgt. Hij krijgt 220cc water+7 scheppen friso comfort. hoeveel schepjes moet ik er nu bij doen? (eerst had ik er 6 ingedaan,maar werd zo dik,stijf.)welke speen gebruiken jullie dan? ik gebruik de 3 standen speen van dodie.(vanaf 4 maanden) maar ook hier moet hij hard aan zuigen op stand 3!!!!!

ALVAST WEER HARSTIKKE BEDANKT VOOR DE TIPS!

Groetjes Chantal
 
wij gebruiken de voeding van nutrilon
en maken dit gelijk voor de hele dag dag klaar (900cc water +15 gram nutriton en dan 141gr nutrilon hypo allergeen)
was voor ons ook heel lang zoeken naar een goede speen want vaak had ze of binnen 10 min haar fles leeg of na drie kwartier .(heeft ons dus een vermogen gekost aan spenen en flessen )
nu hebben we de kromme fles van difrax met de speen van 3m+ maatje m hier drink ze inderdaad de 20 min .de vaak als richtlijn wordt gegeven.

groetjes en succes verder
ilonka
 
Hoi Chantal,

Mijn zoontje (3.5 maand) gebruikt al 3 maanden Friso comfort.
Ik zelf gebruik eem Avent fles en speen, omdat dat het makkelijkste gaat. Er zit ook een anti koliek ventiel in. Je moet 1 speen groter nemen. Dus het hangt er vanaf hoe oud hij is. Die van mij heeft nu speen nr 4 (vanaf 6 maanden eigenlijk pas). Een pasgeboren baby heeft normaal nr 1. (jij zou dan nr. 2 moeten gebruiken, enz.)
Maak je ook de voeding wel op de juiste manier klaar?
Friso Comfort lost namelijk alleen op, op 75 graden. Je moet dus water koken, en gelijk de voeding erbij doen. Dat is bij andere voedingen niet zo.
Ik zelf vind het het makkelijkst om de voeding van te voren klaar te maken. Het kan namelijk nogal schuimen, en dan is het nog moeilijker te drinken. Als je het van te voren klaarmaakt en in de koelkast zet, hoef je het alleen op te warmen. Dan is het makkelijker te drinken. Een 3 standen speen is niet echt te adviseren omdat de kleine dan elke keer op een ander ritme moet zuigen (je houd hem immers nooit op de exact zelfde plaats in zijn/haar mond).

Nog een kleine waarschuwing. Die van mij gebruikt het omdat hij last van obstipatie heeft, dus die heeft er geen last van. Maar het schijnt zo te zijn dat je kindje diarree ervan kan krijgen. Dan stopt het spugen, en dan begin diarree. Je zou dan het beste de voeding half half kunnen doen. Dus half Friso Comfort en half Friso normaal.
 
Wij zijn ermee gestopt, het is net behangselplak. Mijn dochter kreeg het ook niet uit de fles in stand 3. Ik heb het nog wel een poosje gegeven op de borstvoedingsmanier (dus poeder met water aanmaken en met een lepeltje geven. Paar lepeltjes voor de voeding en een paar erna.
Succes met behangen!
 
Ben je niet dubbelop bezig? Zowel Friso Comfort als Nutriton bevat Johannesbroodpitmeel wat het spugen tegen gaat. Ik heb gedurende een week nutriton gegeven in de gewone Friso en op een lepeltje (bij de borstvoeding). Sinds ik Friso Comfort gebruik, ben ik gestopt met de Nutriton.

Het is inderdaad wel belangrijk om de Comfort met heet water klaar te maken. Bij ons gaat het beter nu we de melk met water klaarmaken dat net van de kook is (ongeveer de helft van de fles vullen). Dit roer ik door met een vork (niet schudden, want dan krijg je teveel luchtbellen) en daarna vul ik de fles aan met afgekoeld gekookt water.

Verder las ik op de Friso-site dat het leegdrinken van de fles zo'n 20-30 minuten mag duren. Wij hebben de aventfles met speen nr. 2 en die bevalt bij ons goed (fles is leeg in 10 á 20 minuten).

Hopenlijk kan je hier wat mee!

groeten, Karin
 
Terug
Bovenaan