Hoi Chantal,
Mijn zoontje (3.5 maand) gebruikt al 3 maanden Friso comfort.
Ik zelf gebruik eem Avent fles en speen, omdat dat het makkelijkste gaat. Er zit ook een anti koliek ventiel in. Je moet 1 speen groter nemen. Dus het hangt er vanaf hoe oud hij is. Die van mij heeft nu speen nr 4 (vanaf 6 maanden eigenlijk pas). Een pasgeboren baby heeft normaal nr 1. (jij zou dan nr. 2 moeten gebruiken, enz.)
Maak je ook de voeding wel op de juiste manier klaar?
Friso Comfort lost namelijk alleen op, op 75 graden. Je moet dus water koken, en gelijk de voeding erbij doen. Dat is bij andere voedingen niet zo.
Ik zelf vind het het makkelijkst om de voeding van te voren klaar te maken. Het kan namelijk nogal schuimen, en dan is het nog moeilijker te drinken. Als je het van te voren klaarmaakt en in de koelkast zet, hoef je het alleen op te warmen. Dan is het makkelijker te drinken. Een 3 standen speen is niet echt te adviseren omdat de kleine dan elke keer op een ander ritme moet zuigen (je houd hem immers nooit op de exact zelfde plaats in zijn/haar mond).
Nog een kleine waarschuwing. Die van mij gebruikt het omdat hij last van obstipatie heeft, dus die heeft er geen last van. Maar het schijnt zo te zijn dat je kindje diarree ervan kan krijgen. Dan stopt het spugen, en dan begin diarree. Je zou dan het beste de voeding half half kunnen doen. Dus half Friso Comfort en half Friso normaal.