Hoeveel setjes per maat kopen jullie?

Al een tijdje de eerste babymaten (56-62) ontgroeit. Tuurlijk veel zelf gekocht en gekregen. Mijn dochtertje heeft nu maat 68. Van maat 74 heb ik ook al genoeg in de kast. Maar hoeveel setje kopen jullie nu ongeveer per maat?

Van maat 68 had ze wel meer dan 20 setjes. Maat 74 is al minder maar toch ook ruim 15 setjes. Resultaat veel kleding maar een paar keer gedragen.
Dit wil ik een beetje voorkomen, het is zonde van het geld en ook van de kleding zelf.

Dus hoeveel setjes hebben jullie per maat? Vind ik leuk en handig om te weten.

Bedankt alvast

Hoi Essie,
Ik heb voor Bjorn zn  5 setjes per rmaatje,
ze groeien er ook zo ongelooflijk snel uit,
is dan ook jammer dat je ze niet aan hebt
zien hebben de pakjes,en vaak zijn het de
zelfde pakjes maar dan steeds een maat groter.

Groetjes Esther

Nou 15 setjes lijkt me meeeeeer dan zat!
Ik zou kijken naar hoe vaak je wast. Ik trek mijn ventje iedere dag schone kleertjes aan en ik was in principe in het weekend (of er moet met spoed iets schoon). Dus dan zou je aan 7 rompers, 7 truitjes en 3 broeken zat hebben (broeken doe ik 'm vaker als 1x aan) Als je vaker wast dan kun je zelfs met minder.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat mensen denken: heeft ie dat nou alweer aan? Want hoe vaak zie je die mensen, en met een paar weken wordt de lading weer ververst. Je loopt zelf vaker en langer met dezelfde kleding.
Groetjes!!
Phira

Ik koop meestal teveel het is ook allemaal zo leuk, maar ze groeien zo snel dat ik nu wat voorzichter ben.Linde heeft nu 62 maar dat begint al wat klein te worden, maat 68 heb ik veel gekregen bij haar geboorte en er zijn nog leuke dingen van haar grote zus die ze nog aan zou kunnen. Dus daar heeft ze een enorme garderobe van.
Ik denk als je zo'n 5 setjes hebt met wat exrta shirtjes/truitjes en rompertjes moet genoeg zijn.
Groetjes Danielle

hoi hoi,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!!
Ik heb ook erg veel voor Marten, maar ja, hij kan de kleren aan van mijn oudste zoontje. Ik heb erg veel gekregen van een vriendin haar zoontje toen thijmen klein was en die kleren gebruik ik nu ook voor Marten. Hij heeft dus eigenlijk zelden iets nieuws aan. Ik krijg ook erg veel van mijn zus die een zoontje heeft die 7 weken ouder is dan Marten. Kortom: kleren genoeg. Ik koop alleen als Marten echt iets nodig heeft. Maar ik heb denk ik ong. 6 broeken, 15 truien die wat dunner zijn, en 6 dikkere truien en 6 rompers ofzo. Maar het wisselt omdat ik vaak wat krijg van die vriendin of mijn zus.

Ik ben zelf iemand die het niet bodig vindt om dure kleding te kopen voor de kids. tuurlijk moet het wel leuk zijn en van goede kwaliteit, maar merk kleding...nee. Mijn oudste is nu 3 jaar en voor hem haal ik veel bij de V&D of de H&M. Voor Marten haal ik nog veel bij de Hema als het nodig is.
Tweedehands kleding kopen vind ik ook geen enkel probleem. Zolang het maar heel is en goed en leuk.

Ik zeg weleens tegen andere mensen dat marten echt ene tweedehands kindje is wat betreft kleding, van zijn broer en van zijn neefje en van een kennisje......

Groetjes, Misja mama van Thijmen  (3jr) en Marten ( 14 weken)  

hoi..
ik heb ook altijd te veel.maar krijg dan ookwat van een collega..wat haar dochter net te klein is kan mijn dochter aan..
zelf heb ik ook wat setjes..met bijv wat vestjes erbij.dat kun je dan mooi combineren.
ik let ook vaak op qua kleur wat ik koop.
ik denk idd ook 5 setjes ofzo..ik doe een broek meestal 2 dagen aan,en iedere dag een schone romper,truitje en sokjes.
groetjes piewie,mama van mila 16-9-06

Nou ik ben dus net zo voor alle 3 de kids...Ruben heeft denk ik ook wel zeker stuk of 1 setjes..en die meiden denk ik nog netzo....misschien nog wel meer...En ruben krijgt elke dag alles schoon aan, ook de meiden....zelf pyama;s en trappelzakken...ja ik weet het is wat overdreven ,maar ja als ik hem lekker gedouched heb, ook de meiden, vindt ik een schone pyama wel zo lekker....dus ja ik heb bergen was....alle te kleine kleren doneer ik altijd..dus er wordt niks weggegooid.

Terug
Bovenaan