Hoeveel slaap nodig

Mijn dochtertje van ruim 5 weken oud slaapt veel. Bijna heel de dag en zo ie zo heel de nacht. Gisteren laatste voeding om 21.30 vanmorgen 9.00. Ik vraag me af of dit gezond is. Maak me soms weleens zorgen dat haar lichaampje misschien te zwak is en daarom zoveel slaapt. Al is ze wel weer sterk in der spiertjes en ogen allert open kan hebben. Ze is heel te vreden, lijkt het. Huilen doet ze ook maar weinig. Gisteren toevallig veel, ik kon niet vinden wat het was. Alles geprobeerd maar bleef jammeren. Haar maar gewoon op bed gelegd omdat ik niks kon vinden. Vanmorgen toen ik 9uur wakker werd schrok ik en dacht ik dat ik het misschien verkeerd in geschat had en ze dood in der wiegje lag. Gelukkig niet! Ik schrik er zo vaak van. Haar meteen gevoed en ze gaat gewoon weer verder slapen, moeizaam wakker te krijgen. Kan maar weer zo zijn dat ik der 12uur weer wakker moet maken. Herkennen mensen dit?
 
Het lijkt me heerlijk als ze zoveel slapen. Onze kleine van 4 weken is veel wakker of begint na 2 uur slaapt spontaan heel hard te huilen, veel darmkrampen. Slaap is goed want daar groeien ze van. 
Wel weet ik dat er niet langer dan 6 uur tussen een voeding mag zitten ivm hun suikerspiegel. Je zult haar dus wel wakker moeten maken voor een voeding snachts. 
Hier krijgt ze overdag elke 3 uur , soms moet ik haar dan ook wakker maken en snachts 2 x over om de 4 uur, maar meestal meld ze zich na 3 uur al omdat ze honger heeft. 
 
Mijn dochter slaapt als ze tevreden is eigenlijk ook goed door. Ik maakte haar snachts wel altijd wakker de eerste 3 wk elke 3 uur, 4/8 week 4u en nu laat ik haar gewoon 8 u slapen ze is nu 11 wk. mijn meisje heeft jammer genoeg weinig geslapen alleen snachts wanneer  ze tevreden en pijnloos was dus liet ik dr ook express langer bijtanken als ze ook maar sliep. Door reflux en kma slaapt ze overdags nauwelijks. Als ze tevree is, en niet heftig reageert op wekken zoy ik haar in ieder geval wekken voor dr voeding elke 4/5 uur snachts en overdag 3/4 uur. Als ze het verder goed doet ? genieten toch! Ze kan zo in een fase komen waarop ze wel lastig slaapt (of niet) dus geniet ervan ? 
 
 
Mijn dochter slaapt als ze tevreden is eigenlijk ook goed door. Ik maakte haar snachts wel altijd wakker de eerste 3 wk elke 3 uur, 4/8 week 4u en nu laat ik haar gewoon 8 u slapen ze is nu 11 wk. mijn meisje heeft jammer genoeg weinig geslapen alleen snachts wanneer  ze tevreden en pijnloos was dus liet ik dr ook express langer bijtanken als ze ook maar sliep. Door reflux en kma slaapt ze overdags nauwelijks. Als ze tevree is, en niet heftig reageert op wekken zoy ik haar in ieder geval wekken voor dr voeding elke 4/5 uur snachts en overdag 3/4 uur. Als ze het verder goed doet ? genieten toch! Ze kan zo in een fase komen waarop ze wel lastig slaapt (of niet) dus geniet ervan ? 
 
 
Terug
Bovenaan