hoeveel slaap

Hoi Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en hij doet het echt perfect, supermakkelijk... Alleen nu was mijn vraag hoe lang en hoe vaak jullie kindjes van 7 maanden slapen, ik heb het idee dat mijn zoontje best erg veel slaapt nog. Daarbij komt dat zogauw ie wakker is hij wil eten, met een flesje maakt me dat niet zoveel uit maar met het avondeten is ie zo wel elke keer zo'n anderhalf uur te vroeg, herkenbaar??? en hoe pakken jullie dat aan, groetjes Martine
 
Hoi Martine,

Onze zoontjes slapen ook nog vrij veel hoor en zijn nu 8,5 maand oud. Ze denken inderdaad dat als ze wakker zijn ze meteen iets te eten krijgen, dat is immers hun oude routine.
Wij proberen ze gewoon af te leiden, met ze te spelen, even te wandelen, etc. Meestal werkt dit goed. Het is een nieuwe routine voor kinderen waar ze weer even aan moeten wennen.
Probeer het gewoon eens uit, en ik zou het zeker niet te vroeg geven! Hou gewoon vol en je zult zien dat ze er snel aan wennen.

Groetjes en succes.
 
Hoeveel ze slapen hangt van het kind af.Mijn oudste sliep met 8 maanden 's morgens een uurtje, 's middags van 1 tot 3 en van half 8 tot 7 uur. Mijn jonste wil 's morgens niet meer slapen maar is ook veel later wakker 's morgens, hij doet wel een lang middagdutje. Hij is nu 10 maanden en het wordt iets minder maar hij ligt soms [als hij niet gestoord wordt door z'n oudere broer]van half1 tot 4uur te slapen.Dus wat is veel de een doet het zo en de ander zus.
 
Hoi Martine,

Mijn dochter (7 maanden) slaapt 's morgens en 's middags 2 uur en dan rond 4 uur soms nog een uur.
's Avonds om 7 uur gaat ze meestal naar bed en dan rond half 8 wordt ze wakker.
Ik vind dat ze erg veel slaapt, maar ze zal het wel nodig hebben.
Hoeveel slaapt jouw zoontje?

Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan