Hoeveel slaapjes baby ruim 8mnd

<p class="MsoNormal"><span style="font-family: Verdana, sans-serif;"><span style="font-size: 13.3333px;">Mijn zoontje van 8,5 maand oud sliep tot vorige week nog erg veel (nog zo’n 5uurtjes overdag), maar van de 1 op de andere dag slaapt hij nog maar 1 a 2 uurtjes. Op het kdv is hij ook met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen na 14/15.00uur en als ik vrij ben dan lukt het mij soms nog een halfuurtje. Is het op deze leeftijd ‘normaal’ dat ze nog maar zo weinig slapen? En wanneer komt er een beetje ritme in de slaapjes? Hij heeft nu nog geen vaste tijden, als hij moe is (gapen, oogjes wrijven) dan leg ik hem op bed. De ene keer is dat soms al om 08.30uur en de andere keer pas om 10.00uur. Of komt dat allemaal wel vanzelf? Ik vind zijn slaapjes belangrijk omdat hij anders echt chagrijnig is, dus probeer er altijd omheen te plannen, maar dat is eigenlijk niet te doen omdat de tijden zo verschillen.</span></span></p>

Ik zou wel proberen een vast ritme aan te houden. Is hij s ochtends altijd rond dezelfde tijd wakker? Mijn dochter is altijd rond 6.30-7.00 wakker. Op die leeftijd deed ze nog 2 slaapjes op de dag, van 9.30/10.00-11.30 en van 14.00/14.30-16.00 ongeveer. En dan s avonds rond 19.30 weer naar bed. Ze moeten op die leeftijd wel 2.5-3 uur wakker kunnen zijn tussen hun slaapjes, als ze tenminste wel lekker een uurtje slapen en niet maar een kwartiertje ofzo. 
Ik zou proberen hem in de ochtend rond een vast tijdstip wakker te maken. Niet de ene dag om 6.30 wakker en de andere dag tot 9.00 laten slapen. Ik heb mijn dochter altijd om 7.30 uiterlijk wakker gemaakt. 

Mijn zoontje is op moment ook 8 maand. Hij gaat elke dag op vaste tijden naar bed. ik maak hem ook uiterlijk om half 8 s'ochtends  wakker.  
om 9.00 gaat hij dan weer naar bed tot kwart voor 10. 
half 1 tot 15.00 gaat hij naar bed 
en dan weer tegen half 8. 
Dit werkt hier het beste. 

Mijn zoontje is op moment ook 8 maand. Hij gaat elke dag op vaste tijden naar bed. ik maak hem ook uiterlijk om half 8 s'ochtends  wakker.  
om 9.00 gaat hij dan weer naar bed tot kwart voor 10. 
half 1 tot 15.00 gaat hij naar bed 
en dan weer tegen half 8. 
Dit werkt hier het beste. 

Hoi,
Mijn zoontje is 9 maanden oud. Ik houd geen vast schema aan, leg hem gewoon op bed wanneer hij moe is. Hij slaapt 3 tot 4 slaapjes van 3 kwartier (soms 1 van 1,5 uur).

Hi! Het komt vanzelf! Goed kijken naar je kindje en inderdaad op bed leggen wanneer dat nodig is. 

(Ik heb een stuk geschreven over het ritme van mijn zoontje toen hij 8-10 maanden oud was. Misschien heb je er iets aan? Of niet.. kan ook natuurlijk. Doen wat goed voelt in elk geval! https://halloliefkleintje.nl/2018/11/10/ons-voedingsschema-voor-een-baby-van-10-maanden/

Terug
Bovenaan