Hoeveel slaapjes op een dag?????

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

ik vraag me af of ik Stijn niet teveel op bed doe elke dag. Normaal wordt hij tussen half zeven en half acht wakker. Dan gaat hijom half tien op bed en slaapt dan anderhalf uur en gaat dan om kwart over één op bed tot drie uur. sÝvonds gaat hij tussen acht en negen uur naar bed. Zou het kunnen dat dit teveel is en Stijn daarom zoveel moeite heeft overdag met slapen? ik probeer nu om hem wakker te houden tot half een (vraag de buuf of ze kinderen naar school wilt brengen) in de hoop dat hij dan wel beter slaapt. Misschien dat hij dan s'avonds ook wat vermoeider is en beter slaapt? Hoe doen jullie dit?

Groetjes van marloes

Hoi Marloes,

Dylano is altijd al een slapertje geweest, en doet nu hij 1jr is geworden nog steeds 2 slaapjes. Soms 1, maar dat merk ik gauw genoeg aan hem

Zijn schema is ongeveer als volgt:

8.30 wakker, dan bord pap.
10.45 fruit, en meestal gelijk daarna naar bedje.
12.00 - 12.30 haal ik hem eruit, hij slaapt dan dus ongeveer 1,5uur.
Dan is het tijd voor zijn boterham.
15.00 naar bedje toe.
16.30 haal ik hem eruit, hoeveel dat hij dan geslapen heeft weet ik niet... Ik hoor hem regelmatig brabbelen, maar dan is dat zo weer over.
17.00 - 17.30 in badje en daarna warme maaltijd met daarna toetje... Hij is dan ongeveer om 17.45 - 18.00 klaar.
19.00 - 19.30 naar bed.

Zoals je ziet, slaapt hij dus nog best veel op een dag. Maar als hij het nodig heeft, doe ik daar niet moeilijk over.

Liefs Debby.

hoi hoi

2 slaapjes op een dag is helemaal niet erg hoor
vind alleen wel dat ze erg kort op elkaar zitten en daarna ineens een hele lange
ruk moet maken tot 8 -9 uur 's avonds

Ryan schema is dit:

07:00 wakker     fles van 200 met bambix

09:30 - 10:00   fruithap

10:30 - 11:00 naar bed (Slaapt gemiddelt 1,5 a 2 uur)

12:00 -12:30 wakker brood eten

17:00 warm eten

17:30 naar bed

18:30 wakker

20:30 weer naar bed met een fles van 200 met bambix

tussendoor van brood tot warm eten diksap en een liga of koekje

groetjes moekje

Hoi Marloes,

Ik sluit me aan bij Moekje. De slaapjes zitten misschien wat dicht op elkaar?!?!
Twee slaapjes van ongeveer 1 a 1,5 uur is heel normaal.

Eva deed dat ook heel lang.
Bas is weer een ander verhaal. Die slaapt maar één keer, maar wel erg lang. Hij gaat tussen 11 uur en 11.30 uur naar bed en slaapt dan 2,5 a 3 uur (soms zelfs nog langer).

Heel soms heeft hij dan nog een klein dutje nodig rond 17.00 uur. Als we rond die tijd op de fiets, in de auto zitten  of aan de wandel zijn, dan valt hij 9 van de 10 keer in slaap.

Daarna gaat hij rond 19.30 uur naar bed tot een uur of 7.30 uur.

Voor ons werk dit prima. Het enige wat ik heel lastig vind is dat hij pas zo laat brood eet. Ik hoop dat we over een tijdje (als Eva naar school gaat) rond 12.00 uur allemaal samen een boterham kunnen eten en dat hij daarna pas gaat slapen.

Groetjes, Karin

Ik weet dat dit bericht voor Marloes is, maar ik wil toch ff graag iets melden.
Ik houdt Dylano gwnweg niet langer wakker. En om hem tegen zijn zin in op te houden?? Daar schiet niemand niets mee op toch?? Dan zit ik met een vervelend kind.
Nou toevallig vanmorgen: Heb ik hem op bed gelegd, en volgens mij heeft hij helemaal niet geslapen... Heb hem er dus uitgehaald, en zn brood gegeven. Meneertje is nu nog redelijk fit, maar voor hoelang dat duurt, weet ik niet.
Dylano gaat er ook meestal rond 19.00 in...

Liefs Debby.

hoi
hier gaat het zo:anouk wordt om 7 uur wakker,krijgt dan een fles en gaat dan weer slapen tot half 10 ongeveer.dan om  12.30 na het brood tot 14.30,en dan om  19.30/20u   voor de nacht.eerst deed ze nog een slaapje na de warme hap om 18u maar dan kon ze om 20u niet slapen had ik het idee.

groetjes petra

Hoi dames,

bedankt voor jullie reacties. De slaaptijden zijn nu aangepast op de schooltijden, vandaar dat ze dicht op elkaar zitten. Stijn is nu om half een op bed gegaan en slaapt nu (kwart over drie) nog steeds. De buurvrouw wil de kinderen voortaan wel op dindsdagmiddag en donderdagmiddag naar school brengen en ophalen en dan eten ze in ruil daarvoor op dinsdag tussen de middag bij mij want dan red ze het net niet met haar stage om zelf op  tijd bij school te zijn.

Groetjes van marloes

Hoi Marloes

Ik vind het schema niet zo slecht,maar als Stijn moeite heeft met het inslapen dan zou het goed kunnen dat hij inderdaad te veel slaapjes krijgt.Wij doen het als volgt (ook aangepast op de schooltijden):
7:30 uit bed
10:00 naar bed
11:30 uit bed
13:30 naar bed
15:00 uit bed
19:30 naar bed

en zelfs als ze heel moe is voor het eten dan gaat ze van 16:30 tot 17:30 naar bed.
Als de jongens 's middags niet naar school hoeven dan slaapt ze tot +/- 16:00.
Al met al een echte slaapkop.Ze slaapt ook altijd zonder problemen.Dat moet ik maar gelijk afkloppen.

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan