Hoeveel slaapjes overdag?

Mijn kleine (16 weken) slaapt volgens mij veel overdag.

Hij word om 7.00 wakker gaat om 9.00 tot 11.00 slapen.

Van 11.00 tot 12.30 wakker

12.30 tot 15.00 slapen

15.00 tot 16.30 wakker

16.30 tot 19.00 slapen

19.00 tot 20.30 wakker

23.00 laatste flesje (slapend)

Is dit teveel of normaal?

Als hij goed 's avonds en 's nachts slaapt, dan heeft hij denk ik gewoon slaap nodig. En wat is normaal?
Mijn dochter van 4,5 maand slaapt als volgt:
7.00 uur wakker
9.00 - 10.00 uur slapen
12.00 - 14.00 uur slapen
16.30 - 17.00 uur slapen
19.00 uur slapen
en dan maken we haar wakker om 22.30 uur voor  de  laatste voeding.
Dit schema hanteren we al zo'n twee maanden, wel duurde de dutjes wat langer.
Op een gegeven moment, ik denk bij zo'n 5 maanden vervalt het laatste dutje.

groetjes,
Sabine

hoi,

Jasmijn is ongeveer 20 weken(ik ben de tel kwijt ) en slaapt nog meer dan jouw baby.
Zelfde schema alleen slaapt ze na de vroege voeding ook gewoon weer verder. Af en toe is ze dan ook een uurtje wakker, als ik haar naar het kinderdagverblijf moet brengen.
Ze is dus 3x per dag 1,5 uur wakker en soms s morgens vroeg een uur extra.
groeten Elke

Hoi Loesie,

Wij hebben een hele wakkere baby. Ze slaapt een uur tussen de voedingen en als we geluk hebben 's middags twee uur. Toevallig was ik maandag op het consultatiebureau en daar zei de arts toen ik de deur binnenkwam 'oh daar hebben we weer zo'n wakkere baby'.
Je hebt gewoon baby's die veel slaap nodig hebben en baby's die weinig slaap nodig hebben en als jouw kindje goed reageert dan is er toch niets mis. Mijn tip is geniet er maar lekker van, want zo'n wakkere tante is ook niet altijd alles!

Groetjes, KT

Hoi,
Isis is 14,5 weken en heeft bijna hetzelfde slaapschema als jouw kindje!
7.00 uur wakker
8.30uur - 11.00uur slapen
11.00uur - 12.20uur wakker
12.20uur - 15.00uur slapen
15.00uur - 16.30 uur wakker
16.30 uur - 19.00uur slapen
19.00uur - 20.30uur wakker
23.00 wakker amken voor late voeding en sinds 5 dagen slaapt ze goed door!
Isis geeft goed aan als ze slaapt heeft, 9 van de 10 keer slaapt ze binnen 5 a 10 min. Ze zal het wel nodig hebben. Als ze op is is ze uitgerust en alert, daar gaat het om denk ik. Een kindje zal meer slapen als het andere. wel grappig dat onze 'schema's' zo op elkaar lijken!
x Esther

Hoi hoi!
Maak je geen zorgen. Alle baby's zijn anders en de een heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan de ander. Geniet er maar lekker van.....en als ze slapen, dan groeien ze goed!!!

wat heerlijk zeg al die slaapjes. Onze dochter is vanaf het begin geen slaper. Ze slaapt hooguit drie kwartier en dat 2 x per dag. Ook savonds slaapt ze niet voor 9 uur. We proberen van alles maar helaas na n dik half uur is ze klaar wakker en kijkt ze ons met een big smile aan.

Groetjes nienke

Terug
Bovenaan