Hoeveel slaapjes overdag

Ik vroeg me af hoeveel keer jullie kindjes slapen overdag. Olivia sliep altijd 3 keer. De laatste keer sliep ze dan maar een uurtje tot het tijd was voor de laatste fles. Maar ze kwam zo moeilijk in slaap de laatste week bij dat slaapje, dat toen ze eindelijk in slaap viel, we haar alweer bijna wakker konden maken voor de fles. Dus we houden haar nu wakker van 16.00 uur tot 19.00 uur. Ze redt het net en valt meteen in slaap na de laatste fles.
Dus ik vroeg me af hoe jullie baby's het doen?!

Groetjes, Martha

Olivia 5 maanden (22 weken)

Hoi,

Hier schema van Jochem:

8:00 uit bed
10:00 tot 12:00 slapen
12:00 uit bed
14:00 tot 16:00 slapen
16:00 uit bed
19:00 tot 21:00 slapen
21:00 laatste flesje,21:30 naar bed.

Groetjes Elma,mama van Jochem 5 maanden

Op een dag dat alles gaat zoals het hoort te gaan....

6.00 wakker
7.00 fles
7.15 - 9.00 slapen
11.00 fles
11.15-13.00 slapen
15.00 fles
15.15 - 17.00 slapen
18.00 fles
19.30 slapen
22.00 fles

Dus 3 slaapjes.

Marit slaapt om dit moment ook heel weinig over. Soms maar 2x 30 minuten. Ze gaat dan wel om 20.00 uur naar bed en slaapt dan zeker tot de volgende ochtend 7.30 uur

Marit 21 weken

Hoi,
Grappig deze vraag. Ik liep er zelf ook al mee rond.
Hier ziet er als volgt uit:
6.30 uur (wakker maken)BV
6.45-9.00uur slapen
9.30 BV
11.00-12.15uur slapen
12.30uur BV
14.00-15.30 uur slapen
15.30BV
17.00-18.30uur slapen
18.30BV
19.00-6.30 uur slapen
Als ze een keer langer slaapt dan verschuift de BV ook gelijk. Maar over het algemeen 1,5 uur in bed en dan weer BV.
Maar ook hier korte slaapjes en soms helemaal niet slapen!

Rodin's slaap schema:

tussen 6 en 7u wakker worden voor een fles en dan nog even terug naar bed

tussen 8 en 9 uit bed

11u fles en naar bed tot 13u slapen

15u fles en naar bed tot 17u slapen

tussen 19 en 20u fles en naar bed
enz

Bijna hetzelfde als MissPing, alleen die laatse fles dan niet.

Liefs, Nicole
Rodin 23 weken

Hier krijgt Dhymaris tegen 7 uur de fles en dan blijft ze wakker tot na de fruithap tegen een uur of 9 daarna naar bed. meestal haalt ze de fles om 11 uur niet en laat ik haar slapen tot half 12 zodat ze om 12 uur zeker de fles krijgt. Dan is ze nog een tijdje wakker en slaapt ongeveer een uurtje nog voor de fles van 4 uur. Dan is t wisselend....of ze slaapt nog even van 6 tot 8 vlak na de groentehap of ze blijft wakker tot 8 en krijgt dan haar laatste fles.

Groetjes Pamela
Dhymaris bijna 5 mnd

ja hier ook heel wisselend, zo in het weekend is haar schema, tuusen 7 en 8 uur fles, en dan terug in bed, wij ook. en om 10 a 11 is ze dan weer wakker en wij fris en fruitig gedouched, en klaar. En dan fles tussen 11 en 12. daarna nog ff lekker kroelen met ons en ergens uurtje voor de volgende fles valt ze weer in slaap, ze heeft om de ong 4 uur fles.
Na de volgende fles valt ze vaak weer in slaap ,maar dit is afh van hoe de situatie is, soms ligt ze na de 2e fles te slapen, en soms na de 3e fles, ook ivm uitstapjes, ze wilt namelijk alles zien en ervaren, en soms valt ze dan juist van moeheid echt in slaap.
Maar gebeurt vaak dat ze max 1 uurtje tussen flessenin slaapt, maar zodra ze echt naar boven naar bed gaat in de avond, is het ook gelijk (binnen 20 min) knock-out, en dat toch volgende ochtend.
Ik heb eigenlijk geen schema, bij de gastouder gaat ze rond 10.00 na fruithap nog naar boven en zij moet haar rond 12.00 wakker maken om haar zoontje van school te halen en haar een fles te geven. Maar we laten het nu ff aan haar over, ze wrijft haar ogen als ze slaap heeft, en dan krijgt ze alle kans om te slapen, en wachten tot zij wakker is.
Maar heb tot nu toe geen vast ritme, behalve na laatste fles max 30 spelen en dan naar bed, en dat werkt super bij haar. Moet ook zeggen dat dat ook gig helpt op visite, ed, ze slaapt overal na haar laatste fles. Verder is het gewoon wisselend. afh van ons schema ed, hoe zij zit qua schema, dus niet echt duidelijke hulp van ons uit. Maar rebecca is er tevreden mee.
Groetjes Pauline
Rebecca bijna 7 maanden

Terug
Bovenaan