Hoeveel slaapjes?

<p>Hallo,</p><p>mijn dochterje van bijna 13 maanden doet zeker nog 2 slaapjes overdag. In de ochtend als ze heeft ontbeten wilt ze echt weer ff een slaapje doen. En in de middag geeft ze t ook aan. <br />ben benieuwd hoeveel slaapjes jullie kinderen doen. <br />Ben benieuwd wanneer ochtend slaapjes komt te vervallen </p>
 
Onze zoon is bijna 15 maand en het is echt nog verschillend hoe vaak hij slapen gaat. De ene keer is hij de 's ochtends erg vroeg wakker en heeft hij 2 slaapjes nodig, de andere keer slaapt hij uit en is 1 slaapje voldoende. Wij volgen gewoon het ritme van onze zoon.
 
Mijn zoontje van bijna 17 maanden is vanaf 13/14 maanden overgegaan naar 1 slaapje. We merkten dat de ochtendslaapjes een drama werden (gigantisch krijsen en een kwartier bezif om in slaap te vallen) op het kdv deed hij sowieso nog maar 1 slaapje. Dus hij slaapt al geruime tijd 1 slaapje en dan van 3uurtjes. Meestal gaat hij er rond 12uur in. Alleen nu hij ziekjes is slaapt hij er wel 2 en soms als we weggaan en een eindje moeten rijden slaapt hij ook een powernapje in de auto. Het is dus denk ik gewoon aan blijven kijken. Zolang ze 2 slaapjes nog nodig heeft, lekker zo laten gaan. Komt vanzelf!
 
Ach ja beetje op je kind letten en kijken wat die aangeeft? Mijn dochter van bijna 1 heeft er meestal wel 2 nodig, want rond 10/11 uur is ze wel moe. Dan slaapt ze 1 uur en dan smoddags ook nog 1 uur. Ik verwacht dat ze rond de 15 maanden wel naar 1 slaapje kan, die dan hopelijk wel 2 uur duurt haha. Lastig hoor soms, kijken of ik kan schuiven, maar t lukt nu echt nog niet..
 
De meeste kinderen gaan tussen de 15 en 18 maanden over naar 1 slaapje, dus het is heel normaal dat ze die nog nodig heeft hoor ;)
Mijn dochter sliep met 13 maanden nog 2x 2 uur. Met 15 maanden lukte het middagslaapje opeens niet meer. Toen heb ik langzaam het ochtend slaapje steeds langer gerekt totdat ze het volhield tot een uur of 12.
Jouw dochter zal vast ook zelf aan gaan geven wanneer ze er aan toe is.
 
Net als bij mamalicious wisselt het bij onze dochter van 15 maand. Vaak nog 2 slaapjes maar als ze langer slaapt ook regelmatig 1 slaapje. Maar als ze vroeg wakker is heeft ze er echt nog wel 2 nodig, dan wordt ze rond 9 uur al wel weer jengelig.
 
Hier een zoontje van bijna 15 maanden. Hij heeft echt nog wel 2 slaapjes nodig. En ik denk dat hij ze voorlopig ook nog wel nodig heeft!
 
Wij zijn bij 13 maanden over gegaan naar 1 slaapje. Hij kwam bij zijn tweede slaapje gewoon echt niet keer in slaap, waardoor hij dan wakker was vanaf t eerste slaapje tot aan de avond. Toen dus eerste slaapje gaan verlaten. Een week of 2/3 was het heel wisselend en deed hij met name op de opvang nog wel 2 slaapjes, maar inmiddels is hij helemaal over op 1. Ik denk dat je het vanzelf gaat merken wanneer het tijd is!
 
Terug
Bovenaan