Hoeveel slaapt een kind (bijna 10 mnd) gemiddeld?

ik merk dat mijn zoontje al sinds 2 dagen best wel veel op een dag slaapt...en soms zit er maar een tussenpoos van 3 uur tussen....en dan is hij al moe en dan valt hij in slaap.
Het is wel een actief kindje en eet/drinkt gelukkig wel goed.

Ik dacht juist hoe ouder een kindje wordt des te minder ze slapen!!
Wat is/zijn jullie ervaringen?
 
Onze zoon is nu bijna 7 maanden en die slaapt bijna nog net zoveel als 3 maanden geleden. Ik zelf snap het ook niet. Maar denk zelf dat het komt omdat hij heel erg actief is. Hij kruipt en probeert zich zelf op te trekken.

Groetjes,

Miriam
 
hoi ff,

mijn dochter is nu een jaar en zo ziet haar ritme er ongeveer uit:

rond 8u pap
dan tegen 8.30 weer het bed in
wakker tegen 10.30 en dan fruithapje
daarna om 12.30 boterham (en ontbijtkoek)
en dan in bed vanaf 13u tot 15.30 a 16u
tegen 17u mee eten met de pot
en dan rond 19.30 weer terug het bed in.

nu moet ik er wel bij zeggen dat ze nu nog medicijnen krijgt ivm haar aardbeienvlek die ze heeft. dit krijgt ze nog t/m 5 nov en dan zijn we er hopelijk vanaf.
maar bij haar zit er ook maar 3u tussen (soms 4) en dan is ze echt wel moe hoor
 
Wees blij dat je kindje zoveel slaapt.

Mijn dochtertje sliep overdag 1 uurtje, heeft ze altijd gedaan ... nu is ze 13 maanden en heeft ze nog genoeg aan 1 uurtje slaap.

Groetjes
 
Loïs is 9 maanden en slaapt van 10 tot 11 uur en van 1 tot half 4 en soms nog van half 6 tot half 7.
Het ligt er echt aan hoe ze is... als ze moe is leg ik haar gewoon weg. Ze gaan vanzelf wel aangeven dat ze minder slaap nodig hebben. Dan willen ze gewoon niet meer gaan slapen.
 
Onze zoon is ook bijna 10 maanden en slaapt snachts van 7 tot 7 en overdag (ongeveer) van 10 tot 11/half 12 en van 2 tot 3uur/half 4.
Minimaal 2,5 uur per dag en maximaal 3,5
Groetjes
 
Onze dochter van 10 maanden wordt wakker rond
7 uur in de ochtend. Gaat meestal rond 9 uur weer terug voor een uurtje. Dan is ze van 10 uur tot 13:00 uur op en gaat na de lunch weer naar bed tot ongeveer 15:30 uur. Daarna blijft ze meestal op tot 18:30/ 19:00 uur en maakt dan de nacht.
 
Terug
Bovenaan