hoeveel slaapt en drinkt jullie baby van ong 3,5 maand

Hoi

Ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes van ong, 3,5 maand slapen en hoeveel flessen zij krijgen op een dag.Owen 3,5 maand slaapt nog altijd van voeding tot voeding en ook de nacht slaapt hij door.Ik vind dat best veel als ik hem vergelijk met andere kinderen van zijn leeftijd.Hij krijgt 5 flessen van 210cc waarvan de laatste om 23.00 uur deze drinkt hij nooit helemaal op meestal maar rond de 100-150 cc.O'ja geven jullie al vanaf 4 maanden diksap en groente of fruithap?

groetjes Daphne

hoi,

onze Lonneke is nu 14 weekjes.

Ze krijgt 's avonds rond  23 uur nog een fles. Dan laten we haar komen. Dit is meestal rond 5 of 6 uur. Dan krijgt ze weer om 10, 13, 16, en dan tussen 19 en 20 uur.
Dan komt ze uit op 6 flesjes maar ze drinkt dan ook nog maar tussen de 100 en 140 cc per fles.
Rond half 11 en half 18 uur krijgt ze fruithapje. Ik doe 2 dagen met 1 potje.
Heerlijk vind ze dit.

Soms laten we haar ook doorslapen na de fles van 20 uur en dan komt ze ook tussen 4 en 6 uur  maar dan krijgt ze maar 5 flessen en dan drinkt ze echt te weinig. Dus maken we har wakker om  23 uur in e avond.

Slapen doet ze van 20 uur tot een uurtje of 10 in de ochtend. Ze word wel wakker voor haar voeding maar slaapt dan weer lekker door. En tussen door slaapt ze nog in de box, hazeslaapjes.
Soms leggen we haar na de fles van 13 uur nog in bed en dan blijft ze soms ook nog wel 1 tot 2 uur slapen. Maar omdat ze in de ochtend zo lang uit slaapt, slaapt ze overdag minder. Maar om 20 uur gaat het lampje echt uit.

Hai,

Mijn dochter van 3,5 maanden slaapt ook nog van voeding tot voeding en de hele nacht. Vaak moet ik haar wakker maken voor een fles.
Zij drinkt 4 keer 200cc. s'Avonds om 19.00 uur krijgt ze de laatste fles en slaapt door tot 07.00 uur.

Geniet er maar van dat ze nog zoveel slapen, ik vindt het wel lekker hoor! Zeker omdat ik er   nog twee rond heb lopen.

Ik ben nog niet met bijvoeding begonnen. Ik heb altijd naar mijn kind gekeken en niet naar wat het cb zegt. Mijn middelste begon na 2,5 maand al koekjes weg te kijken uit mijn handen, dus die zat met 3 maanden al volop in het fruit en groenten.
De eerste na 4 maanden, en de jongste vindt het nog wel prima zo. Zij zit ook vol met exceem, dus ik wacht met haar denk ik toch wat langer.

mama van 3 (4jr, 21mnd, 3,5 mnd)

Hallo

Bedankt voor jullie reacties!
Maluf slaapt jouw kindje dan tot ze de fles van 19.00 krijgt? en houd jij ze dan nog even wakker na die fles?Ik houd Owen na de fles van ong.19.30 altijd even wakker omdat hij dan net al een ruk heeft geslapen.Na ongeveer een uurtje leg ik hem dan weer in bed en dan slaapt hij weer rustig verder.Maar hij is vaak nog wel erg moe maar anders gaat hij s'nachts lopen spoken ben ik bang en is hij zijn ritme weer kwijt.

Groetjes Daphne

Onze dochter is inmiddels bijna 19 weken en krijgt sinds 2 weken 4 flesjes van 210 of 240 net wat ze wil drinken.

Wij zijn op een gegeven moment gaan proberen omdat ze inderdaad de
avondfles rond 23.00 uur niet meer leegdronk en de ochtendfles ook niet
echt meer helemaal wilde hebben. Plus ze sliep rond 23.00 uur zo vast
dat we haar echt uit haar diepe slaap moesten halen. Nu krijgt ze sinds
2 wk 4 flessen en in de laatste een schepje rijstebloem om het een
beetje dikker te maken.

Nou perfect ze drinkt nu haar flessen allemaal wel leeg en soms zelfs
een fles van 240cc. En het slapen, tja ieder kind is anders maar onze
kleine meid slaapt ook veel hoor. Ze is ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker
met het drinken van de fles erbij. Daarna geeft ze echt zelf aan als ze
moe is en gaat ze lekker naar bed. Meestal slaapt ze door tot de
volgende voeding. Ik heb ergens op de site ook een reactie van een
moeder gelezen die met een deskundige in gesprek was en ik geloof dat
een kindje van 6 maanden zelfs nog 16 uur slaap nodig heeft!!! De 3 R-s
en dat werkt het beste

Hoi Daphne,

Mijn dochter wordt om 19.00 vanzelf wakker omdat die andere twee dan naar bed gaan.
Zij krijgt dan de fles (met wat Nutrix erin) en gaat om 19.30 weer naar bed. Ze is dan ook echt moe. Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar ieder kindje is natuurlijk weer anders. Misschien moet je het gewoon eens uitproberen als je dat fijn vindt.
Vaak denken wij er te moelijk over, en valt het allemaal wel mee.

Hoi allemaal, ik zit nu ongeveer met hetzelfde. Mijn meisje is nu ook 3,5 mnd en ik wil eigenlijk van de late voeding (om 22.30, maar ik moet haar toch wakker maken, ongeacht de tijd)  af. Nu sliep ze vanaf 7 weken door, maar delaatste tijd is ze 's nachts erg onrustig. Ik geef haar geen voeding meer maar probeer haar met een speentje weer te laten slapen. Afgelopen nacht was waardeloos. Nu wil ik toch proberen om naar 4 flessen te gaan en de laatste met rijstebloem. Geven jullie dan ook meer? Nu drinkt ze 5 flessen van ca 200 cc soms leeg , soms blijft er nog over. Wie heeft er ervaring met het rekken hiervan. Ik dacht zelf aan 7.00 met rijstebloem, 12.00, 16.00 en 20.00 weer met rijstebloem. Ik zit ook met de schooltijden van mijn oudste dus moet hier omheen breien wat het erg lastig maakt. Overdag slaapt ze wisselend, soms een hele ruk van ruim 2 uur, soms is ze na een uurtje al wakker. O ja heeft iemand ook ervaring met het geven ban kindival van VSM?? En hebben jullie nog tips voor de overgang van 5 naar 4 flessen??
groetjes, Evvy

Jasmijn is bijna 4 maanden. Ze is maar 3x per dag een dik uur wakker.
Ze slaapt van 7 uur s avonds tot 10 uur de volgende ochtend. Om 23.00 uur en om 6 uur maak ik haar wakker voor de voeding. S voands is dat borstvoeding en overdag de fles.
Ik zou graag van die late avondvoeding afwillen maar ik denk dat ze dan s nachts wakker gaat worden.
's Morgens  om 7 uur is ze namelijk helemaal akelig van de honger. Ze kwijlt en spuugt gal en valt werkelijk aan op mijn borsten. Ze heeft die late voeding dus echt nog nodig.
groeten Elke

Terug
Bovenaan