hoeveel slaapt jullie babytje?

Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes slapen nu...
Tom is 27-02-2007 geboren, op de creche viel het ze op dat Tom nog veel slaap nodig heeft. Ik dacht, tis een baby, die slapen nou eenmaal veel... ik weet niet wat 'normaal' is, of wat het gemiddelde is...

Ik voed nu om de 4 uur, tussen elke voeding slaapt hij wel eventjes.
mijn schema, hoe het meestal verloopt:

06:00 - 10:00 voeden, drinkt maar heel eventjes  en slapen.
10:00 - 14:00 voeden, in de box, spelen, toch nog een uurtje slapen
18:00 - 22:00 voeden, in de box, spelen, 2 uurtjes slapen
22:00 - 02:00 voeden drinkt maar heel eventjes, slapen...jammeren om speentje soms moet ik er 8x uit, hij wil dat ook niet meer drinken, maar zonder speentje wil hij niet slapen.
02:00 - 06:00 voeden drinkt maar heel eventjes, slapen...jammeren om speentje soms moet ik er 8x uit, hij wil dat ook niet meer drinken, maar zonder speentje wil hij niet slapen.

Ik dacht, misschien slaapt hij overdag gewoon te veel, dat hij 's nachts daarom zo jengelig is... ik weet ook niet echt wat normaal is voor een babytje...

Jullie ervaring?

Bvd :)
Liefs NENS

hallo,

mijn zoontje sliep rond een maand of 3 ook nog tussen elke voeding hoor, en meestal wel een uurtje of 2, en de een heeft wat meer nodig dan de andere, is zou me dr maar iet te druk om maken als ik jou was! op een gegeven moment als ze dr aan toe zijn gooien ze zelf vaak het schema helemaal om en dan zal ie ook wat meer wakker zijn, geniet dr maar lekker van.

groetjes susanne

Hoi Nens,

Laten we voorop stellen dat ik de wijsheid echt nog niet in pacht heb. Ik ben net 1 week moeder van  onze zoon Jelle. Onze kraamhulp is net weg, dus we moeten het nu alleen zien te rooien. Wat ze mij echter wel meegaf als belangrijke wijsheid voor borstvoeding (ik weet niet wat voor voeding je geeft) is dat hij altijd minimaal 6 voedingen op een dag moet hebben.
Zoals ik bij jou lees krijgt hij er minder, maar goed ik neem aan dat een wat ouder kindje ook wat minder voedingen gaat krijgen. Maar zou het niet kunnen zijn dat hij 's avonds/ 's nachts zo jengelig is omdat hij honger heeft?? Geen idee hoor, maar bij 3 van de 5 keer staat hij dat dan (erg) weinig drinkt.
Zoals gezegd, misschien sla ik nu wel wartaal uit maar misschien kun je er wat mee.
Zo niet, dan toch veel succes.

Marieke (mama van Jelle sinds 3 juni)

Hi Nens,

Zou het niet kunnen zijn dat hij een omgekeerd dag- en nachtritme heeft? Ik heb hier vaker op het forum verhalen gelezen met een omgekeerd dag- en nachtritme en ook die kindjes zijn 's nachts veel en vaker wakker.

Een van de redenen waarom wij onze zoon zonder speen in bed leggen na de laatste voeding, is dus om te voorkomen dat wij er ook veel te vaak uit moeten voor de speen. En tot nu toe hebben wij geen klagen.

Het lijkt me dat je er zelf ook zo moe van wordt, als hij 's nachts zoveel wakker is en overdag alleen maar slaapt.

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara

Terug
Bovenaan