hoeveel slaapt jullie kindje

Hallo

Ik heb een dochter van ruim 3 maanden en zij slaapt naar mijn idee niet erg veel. Vooral na 15.00 krijg ik haar niet meer in slaap tot de volgende voeding.   Ochtends na de voeding van 6.00 leg ik haar terug in bedje en slaapt ze ongeveer tot 10.00. Na 10.00 blijft ze wakker tot een uur of 11.00 en slaapt ze hoogstens nog 1 uurtje. Smiddags slaapt ze dan nog 1 uurtje van 14.00 tot15.00. Na de avond voeding van 18.00 slaapt ze door en moet ik haar om 22.,00 wakker maken voor de laatste voeding.   Na de voeding van 22.00 slaapt ze door tot 6.00. Is dit normaal?
 
Nou volgens mij scheelt het niet zoveel met mijn meisje. Ook 3 maanden.
Rond 8.00 wordt ze meestal wakke ren krijgt ze een fles.
Dan leg ik haar terug in bed soms heeft ze dan te weing gedronken en wil om 9.00 alweer een flesje maar meestal slaapt ze tot een uur of 10.00
Dan krijgt ze een klein fles (ze krijgt nog 6 keer voeding op een dag 's ochtends en 's avonds drinkt ze de fles nooit leeg dus 5 voedingen red ze niet)
Dan valt ze meestal rond 11.00 weer in slaap tot een uur of twaalf half een.
Krijgt ze een flesje en om 13.00 gaat ze naar bed.
Ze slaapt dan tot een uur of 15.30.
Daarna wil ze neit meer slapen soms slaapt ze een half uurtje in de box maar meestal blijft ze wakker tot ze de fles krijgt rond 18.30
Dan rond 19.00 gaat ze naar bed.
Om 22.30 maak ik haar wakker voor de laaste fles en daarop slaapt ze dan wer door tot ongeveer 8.00.
Hoewel ze soms ook om 6.00 al wat begint te sputteren.
Soms krijgt ze dan de fles vroeger maar meestal valt ze wel weer in slaap.

Het ene kindje slaapt meer dan het andere.
Dat 's middags naar bed doen doe ik eigelijk pas sinds een week of 3.Eerst liet ik haar gewoon in de wagen of box slapen.
Maar ik begon te merken dat ze zich dan wakker begon te houden.
Sinds ik haar 's midddags op bed legt huilt ze dan wel een minuut of 5 maar daarna gaat ze wel een paar uurtjes slapen.
Beneden deed ze de hele dag alleen maar hazeslaapjes van ongeveer 15 minuten
 
Hoi,

Vind ik toch redelijk klinken hoor. Mijn zoon Tim krijgt om 7.00 uur de 1e fles, slaapt dan tot 11.00 uur en dan is het wat moeilijker tot 15.00 uur. Dan heeft hij wat hazeslaapjes. En na de fles van 15.00 uur slaapt hij door tot 19.00 uur. Daarna is hij ook wel wat moe en slaapt dan tot ongeveer 22.00 uur en gaat dan in bad en om 23.00 uur de laatste fles. Dan slaapt hij weer door tot 7.00 uur dus ik denk dat het ongeveer hetzelfde is.

Tim is nu ook precies 3 maanden en 1 dag oud.

Liefs
Nicole
 
Hallo,

Ook Janne (bijna 3 maanden) slaapt 's middags na 15.00 uur bijna niet. Ze maakt tussen 12.00 en 15.00 uur een lange ruk, maar daarna slaapt ze niet meer tot soms 20.00 uur! Meestal lukt het wel om haar rond 18.00 uur een half uurtje in slaap te wiegen op mijn arm en dan maar stil zitten.

De nachten slaapt ze goed door en ook ik moet haar wakker maken voor de laatste voeding rond 23.00 uur. Deze drinkt ze meestal maar half.
Wel geruststellend dat het bij jullie ook ongeveer zo gaat.
 
Hallo,

Mijn dochtertje van 3,5 mnd slaap ook ongeveer hetzelfde.
om 08.00 uur wordt ze wakker of maak ik haar wakker. Dan krijgt ze een fles. Gaat dan tegen 08.45 uur weer naar bed tot de voeding van 12.00 uur. Dan gaat ze tegen 13.00- 13.30 uur weer naar bed tot 16.00 uur. Krijgt dan weer een fles en wil dan niet meer slapen . Heel af en toe slaapt ze even op de arm of nog een half uurtje in bed maar meestal niet. Dit zijn ook echt haar huiluurtje(s). Dan gaat ze pas weer na haar fles van 19.30 uur naar bed en slaapt ze tot de volgende morgen. We geven haar dan nog wel om 23.00 uur een fles.

groetjes van Mama van Rayen, Milan en Roos
 
Hi,

Tom sliep in het begin heel onregelmatig, we hadden al wel snel het nachtritme erin..
Maar overdag, sliep hij in het begin meestal in de box omdat ik hem gewoon bij me wilde hebben. Maar na een maandje heb ik hem toch wel elke keer als ik zag dat hij moe was op bed gelegd... dat de link slapen en bed er toch is.

Sinds 3 maandjes heeft hij een vast ritme, om 7 uur word hij wakker danbrood met fles, daarna slapen tot half 10. 12 uur pap en slapen van half 1 tot half 3. En dan om 7 uur 'savonds het bedje weer in, tot de volgende morgen 7 uur.

Elk kindje is verschillend, dus de één heeft veel meer slaap nodig dan een ander...
En ook dit kunnen ze weer afwisselen, als ze bijv een ontwikkeling mee maken, dan hebben ze weer slaap nodig..

Ik zou gewoon kijken, wat jou kindje zelf aangeeft.

Nens
 
Terug
Bovenaan