hoeveel slapen bij 6maanden

Hallo dames,

Ik heb een zoontje dat erg weinig slaapt overdag.
Ik mag blij zijn als hij om 15u een uurtje slaapt. Maar dat is toch heel erg weinig voor de gehele dag?

's avonds slaapt hij 8u al. Maar hij wordt nog wel een paar keer wakker voor voeding.

Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes
 
hoi,

mijn zoontje is 6 maanden, en slaapt vanaf 13.00 tot ongeveer 3 uur, half 4
en om 20.00 gaat hij weer naar bed,s'nachts krijgt hij geen voeding meer en slaapt dan door tot 8 uur.
Wat normaal is weet ik ook niet precies,maar ik denk dat als hij het bij jou verder goed doet,je je geen zorgen hoeft te maken.

saskia
 
Hoi
Ik heb gelezen dat kindjes van 6 maanden ongeveer 16 per dag  "horen" te slapen, maar het ene kindjes slaapt natuurlijk iets meer dan het andere.

Zolang jouw kindje gezellig is en niet ontevreden of moe oogt zou ik me geen zorgen   maken.

Mijn zoontje van 5 maanden slaapt 15  a 16  uur per dag en is heel erg vrolijk.
Groetjes Megin      
 
Hoi
mijn zoontje 6m 3d slaapt tot 0700, daarna maar 2 uurtjes op een dag, om 1930 gaat hij naar bed en slaapt weer tot ong 0700. Het is een vrolijk kind dus ik maak me absoluut geen zorgen, jij ook niet hoop ik
 
Bedankt voor de reacties.

Hij is wel vrolijk, maar op een gegeven moment zie je gewoon aan zijn oogjes dat hij erg moe wordt. Maar hij wil echt niet slapen.

Als hij om 20u naar bed gaat, begint zijn ochtend pas om 9u. Hij wordt wel wakker voor voedingen, maar slaapt rustig weer verder.

Ik was een beetje bezorgd want tot voor kort sliep hij zeker 3u op de dag. Maar goed, ik zal me geen zorgen meer maken

Groetjes
 
Bij ons was de sleutel om regelmaat te brengen in de slaapjes..
Dan zijn ze eraan gewend..  Jamie is nu 5,5 mnd en slaapt '
s morgen van 09.15/09.30 tot een uur of 11.00..
en dan is ie wakker tot na de lunch (13.00/13.30) en dan gaat ie
weer naar bed en komt er dan pas na een uurtje of 2 weer uit..
Dan is ie een ruim uurtje wakker en neemt ie nog een kort tukje..
En altijd als ik ga koken wordt ie weer wakker om 17.30..  
dan is wakker tot zn laatste fles (18.45/19.15) en gaat daarna
naar bed tot uur of 20.00 's morgens..
Wat een verhaal he, hi, hi.. Voor zn laatste fles doen we
hem niet meer naar bed want dan slaapt ie niet door..!!

groetjes Marianne
 
Hallo
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. De ene baby slaapt eenmaal meer dan de andere. Mijn dochter van zes maanden slaapt ook niet veel overdag. Het zijn allemaal van die hazeslaapjes. Ze wordt 'smorgens meestal rond acht uur, half negen wakker. Dan geef ik haar de fles en slaapt ze bij mij op bed nog tot een uur of tien. Dan is ze ook echt klaarwakker en slaapt pas rond twee uur weer. rond half zes slaapt ze soms ook nog even. Ze krijgt de laatste fles om half acht en gaat dan rond acht uur naar bed tot de volgende morgen acht uur, half negen.
Geen zorgen maken hoor~!! Elk kind is uniek en heeft zijn eigen ontwikkeling!!
Groeten Kim, moeder van Tess 6 maanden
 
Terug
Bovenaan