Hoeveel slapen de kindjes?

A

Anoniem

Guest
Eva slaapt vinden wij heel goed, ze slaapt vanaf 1900/1930 tot 0800, wel met 1 onderbreking rond 2230, dan maken we haar een beetje wakker voor een voeding.
Verder slaapt ze 3/4 keer overdag ongeveer een uurtje.

Hoe gaat het bij jullie allemaal/

Alice

Hoi hoi,

Hier ongeveer eenzelfde ritme...
Manoe slaapt 's avonds vanaf ongeveer 21.00 tot meestal rond  8.00 uur 's ochtends. Inderdaad met 1 onderbreking rond 23.00 uur voor de late voeding, maar daar wordt ze vaak nauwelijks wakker van... ligt bijna slapend te drinken.
Verder hier ook 3 a 4x per dag slapen, maar de tijden zijn nog niet  heel vast. Het ligt er gewoon aan wanneer ze 's ochtends wakker wordt, omdat ze dan de 1e voeding krijgt. Ze slaapt wel steeds even tussen iedere voeding.
Ze krijgt dus nu meestal rond 8.00 uur de 1e voeding, dan rond 12.00 uur, daarna rond 16.00 uur, rond 20.00 uur en dus de laatste om 23.00 uur.

Ik moet het echt afkloppen, maar ik vind het zoooo heerlijk dat ze 's nachts nooit wakker wordt!!! We moeten ons blijven beseffen dat er zoveel ouders zijn die maanden iedere nacht er weer uitmoeten en dat we dus geluk hebben!

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

Nou hier word ik inderdaad wel jaloers van moet ik zeggen! Mijn tweeling heeft een totaal ander ritme, in tegenstelling tot mijn verwoede pogingen ze in eenzelfde ritme te krijgen. Een van mijn jongens wordt zo twee keer per nacht wakker, de ander wil om drie uur 's ochtends niet meer slapen en ligt te kraaien, kraaien wordt huilen en zo zijn we echt uren bezig s' nachts. Als iemand nog een goeie tip heeft hou ik me aanbevolen!

groetjes
Roos

Zoë slaapt sinds een weekje ongeveer goed door. Ik heb nog geen ritme omdat ze soms na 2 uur al wil drinken en soms pas na 5 uur. Daar bnaal ik wel een beetje van.

De laatste voeding is meestal tussen 20.00 en 23.00 en dan komt ze meestal 12 uur later weer voor een voeding. (dit doet ze dus sinds  ze 11 weken is.  Daarvoor sliep ze met 8 weken ongeveer  6 uur   en daarvoor zat er 4 uur tussen de voedingen)

Overdag slaapt ze ook nog wel veel. Ze is meestal een uur tot anderhalf uur wakker met de voedingen en de rest slaapt ze weer.

Groetjes Joyce mv Zoë 17-09-2008

Hi,

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. We schrijven steed minder maarja ik denk dat iedereen z'n handen vol heeft en hopelijk lekker aan het genieten is. Ik vind het geweldig en het wordt steeds mooier! :)

Luna slaapt tussen 22.00 en 23.00 uur en ze wordt tussen 7&8 's ochtends weer wakker. Heerlijk! Ze slaapt overdag wel erg weinig,  meestal af en toe een hazenslaapje van maximaal 30 minuten en heel soms eens 2 uur achter elkaar.

Eten ging iets minder soepel, ik moest soms wel 12 keer voeden om te zorgen dat ze genoeg binnen  kreeg (soms at ze maar 50 cc per keer). Gelukkig gaat ook dat nu steeds beter ik zit nu op 6a7 voedingen van tussen de 120 en 200 CC en het  lijkt langzaam te groeien naar consequent 160 CC drinken dus misschien kunnen we  binnenkort naar 5 voedingen.

Groetjes,
Nathalie

ben het met nathalie eens hoop dat het iedereen goed gaat en dat de kleien beebjes het goed doen.
iedereen heeft het vast erg druk met de kleintjes.
maar toch mis je het wel..
nou goed noa is niet een goede slaper helaas.
in de nacht slaapt ze lekker door tot zo half 8!!
ze krijgt 5 voedingen en slaapt daar tussen heel verschillend, soms een uurtje ze kan erg moeilijk in slaap komen en het dagpatroon los laten..

maar ben erg blij dat ze in de nacht lekker door slaapt..

liefs annelies

Hallo,

David is nu 13 weken en slaapt sinds een week elke nacht door. Heel luxe voelt dat!
Hij komt 's ochtends rond 6.30, dan wil hij vrij snel na de voeding alweer slapen en slaapt meestal door tot de volgende voeding om 10.30. Daarna spelen in de box en vervolgens slaapt hij  meestal twee uur tot de voeding van 14.30. Eind van de middag slaapt hij vaak ook nog weer 2 uurtjes weg en 's avonds is hij meer wakker.
Meestal doet hij tussen de voedingen van 18.30 en 23.30 korte slaapjes, tussendoor is hij dan in de box, in de wagen of op schoot. Hij is dan een stuk bewerkelijker en huilt meer.
Al met al lijkt hij nu wel zijn ritme gevonden te hebben. Uiteraard verschilt het van dag tot dag, ook omdat we natuurlijk vaak gaan wandelen of winkelen of soms sociale bezoekjes hebben waardoor zijn slaapjes minder vast zijn.

Hoi allemaal

Volgens mij heeft Justin echt een apart schema als ik dat
van jullie allemaal lees.
Justin gaat na het avond eten om 18.00 uur naar bed (Dan is hij ook echt heel moe)
Meestal slaapt hij gelijk dan halen we hem om 22.30 uur eruit voor een
papfles dan slaapt hij door tot 06.00/06.30 dan krijgt hij weer een fles
en daarna slaapt hij nog even tot 07.30 uur wat dan word zijn grote zus wakker.

Dan is hij wakker tot ongeveer 10.00 uur want dan krijgt hij zijn volgende fles
en maakt dan hazeslaapjes van een half uur soms 1 uur.
Tot ongeveer 14.00 uur weer een fles en dan weer een half uurtje slapen en verder veel wakker dan tussen 17.00 uur en 18.00 uur weer een fles en dan
weer lekker naar bed. Dan is hij ook zo moe omdat hij overdag
bijna niet slaapt.
Justin is nu 14 weken
Ik zit nu op 5 flessen per dag van 150ml waarvan 1 papfles (rijstepap) is dit wel genoeg?

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan