hoeveel slapen jullie baby's?

Hoi,

Ik ben blij hoe het gaat met Hjerre's slaapgedrag overdag en 's nachts, maar ik heb het idee dat hij steeds meer gaat slapen, terwijl het volgens mij de bedoeling is dat ze steeds wakkerder worden toch?
Hjerre maak ik vaak wakker om 8 uur dan krijgt hij zijn flesje en na een uurtje is hij het zat en wil naar bed. Dan wordt hij wakker om 12 uur, hij krijgt zijn hapje en gaat dan rond half 2 weer slapen. Dan wordt hij weer wakker rond vijf uur, krijgt zijn eten en gaat rond zes uur weer slapen tot 10 uur waar hij zijn laatste flesje krijgt en de nacht doorslaapt tot 8 uur.
Gemiddeld is hij ongeveer een anderhalf uur wakker per keer. Ik denk dat dit heel netjes is, maar de laatste tijd is hij al moe zodra hij zijn flesje gedronken heeft.Terwijl hij eerder juist wakker wilde blijven..?

Is dit misschien de stilte voor de storm? Ik weet niets van sprongetjes maar komt er misschien een flinke met zes maanden? Of zou het misschien zo zijn dat hij gewoon ( gelukkig) flink zwaarder is geworden in zes weken? ( bijna 2 kg zwaarder geworden)

Groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,
Ik ben blij dat ik dit lees. Met Tygo gaat het namelijk precies zo. Ook hij is per keer zo ongeveer 1 tot 1 ½ uur wakker. Langer lukt echt niet. Dan wordt hij jengelig, gaat in zijn oogjes wrijven en begint veel te gapen. En aangezien hij 's nachts steeds langer doorslaapt, heb ik ook het idee dat hij steeds meer gaat slapen in plaats van minder.
Vreemd hè. Toch is hij er helder en vrolijk onder, en zie er geen kwaad in.
Groetjes happyM.

Hoi!
Hier ook elke keer na een voeding blijft meneertje een uurtje eruit soms wat langer en dan is het ook wrijven in zijn ogen en jengelig en dan slaapt hij weer 3 uur en dan hetzelfde ritueel.
savonds tegen 7en krijgt hij nog een voeding en dan moeten we hem zelf wakker maken tegen half 11 of later en dan meld hij zich sochtends ook pas tegen half 9.
maar hij is heel vrolijk als hij wakker is dus ik zie er geen kwaad in.
alleen hij wil nooit beneden slapen! hij wil echt altijd in zijn eigen bedje alleen slapen in de box wil hij absoluut niet slapen!

Hier nog eentje die alleen in bed wil slapen ( en ook wel in de kinderwagen )
Yari is nu 1,5 tot 2 uur tussen de voedingen wakker en dan begint hij te wrijven en jengelen. Leg ik hem in bed is hij meteen vertrokken.

Nu moet ik zeggen dat Yari altijd vel geslapen heeft, hij kan nu pas sinds kort 2 uurtje opblijven maar dat is echt maximum.

Groetjes Marina.

Stephan viel eerst na elke fles zo in slaap in zijn bedje.
Maar de laatste 4 weken is dat wel anders.

'S avonds en  's nachts  slaapt hij wel gewoon lekker in zijn bedje, maar overdag wil t hij dat echt niet.
hij slaapt wel in de box maar leg je hem nou in bed voordat hij in slaapt valt of als hij al in diepe slaap is.
Dan is het brullen geblazen, leg je hem na een tijdje brullen toch maar weer in de box is het goed.

En in de box valt hij ook goed in slaap, dus dan maar zo.
Ik vind het ook niet zo erg, ik acht alleen dat hij op deze manier niet voldoende aan zijn rust zou komen.
Maar aangezien hij toch gewoon slaapt, zal dat wel meevallen.
Tenminste dat was mijn idee.

groetjes Pam...

Hoi,

kay is nu bijna (zondag) 21 weken oud.
Hij is ook steeds 2 uur wakker en slaapt dan weer bijna 2 uur, 2 uur wakker etc..
Alleen vanaf 21.00 uur is het doorslapen

Schijnt bij hun leeftijd te horen..

Groetjes!

Esmé mv Kay

Marin is na een fles meestal een uur tot anderhalf uur wakker, als het langer duurt wordt ze echt jengelig. Denk dat ze gewoon nog veel slaap nodig heeft. Alhoewel ze ook wel vaak gewoon haar kamertje rond ligt te kijken.
Ze is het liefst in haar eigen bedje. Ze vindt het ook helemaal niet erg om naar bed te gaan, als we haar kamertje oplopen, begint ze helemaal te lachen!  Ook is ze erg gehecht aan haar slaapzak, als ze bij m'n ouders of schoonouders op bed gaat, wil ze dat alleen als ik haar slaapzak bij me heb!

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan