hoeveel slapen jullie babytjes?









Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes slapen nu...
Tom is 27-02-2007 geboren, op de creche viel het ze op dat Tom nog veel slaap nodig heeft. Ik dacht, tis een baby, die slapen nou eenmaal veel... ik weet niet wat 'normaal' is, of wat het gemiddelde is...

Ik voed nu om de 4 uur, tussen elke voeding slaapt hij wel eventjes.
mijn schema, hoe het meestal verloopt:

06:00 - 10:00 voeden, drinkt maar heel eventjes  en slapen.
10:00 - 14:00 voeden, in de box, spelen, toch nog een uurtje slapen
18:00 - 22:00 voeden, in de box, spelen, 2 uurtjes slapen
22:00 - 02:00 voeden drinkt maar heel eventjes, slapen...jammeren om speentje soms moet ik er 8x uit, hij wil dat ook niet meer drinken, maar zonder speentje wil hij niet slapen.
02:00 - 06:00 voeden drinkt maar heel eventjes, slapen...jammeren om speentje soms moet ik er 8x uit, hij wil dat ook niet meer drinken, maar zonder speentje wil hij niet slapen.


Ik dacht, misschien slaapt hij overdag gewoon te veel, dat hij 's nachts daarom zo jengelig is... ik weet ook niet echt wat normaal is voor een babytje...

Jullie ervaring?

Bvd :)
Liefs NENS

 
hi,
als ik het goed gerekent heb is je kindje 3 mnd.
en de meeste slapen wel na de voeding weer..
(en dit geeft niks als hij in de nacht goed slaapt!)
dus niet echt overdreven veel, maar waarschijnlijk is hij de enigste die
 gewoon lekker op het kdv slaapt.
meeste kinderen slapen iets minder goed op het kdv.

maaar! als je kindje 's nachts zo jengelig is kan het goed zijn dat hij overdags iets te veel slaapt.
en dus nog het dag/nacht ritme niet goed onder de knie heeft.

om een kind in ritme te krijgen is niet makkelijk....
zorg dat hij twee keer lang kan slapen overdags..
bv rond 10 uur en rond 13 uur   echt in bed leggen met gordijnen iets open.
andere tijden gewoon beneden houden en als hij indut gewoon laten duten maar na 45 min proberen wakker te maken.
dat is wel zielig maar voor jou zijn de nachten veel zieliger!

en kies een vaste tijd uit waarop jij denkt dat hij naar bed moet.
zoals ik al aangaf
bv 10 uur   13 uur en 19uur
natuurlijk komt het niet op de klok precies.

succes

 
Ik denk dat ik je niet echt kan helpen met je probleem.
Ik heb namelijk heel goede ervaringen wat eten en slapen betreft..
Mijn zoontje sliep vanaf zijn 3e week van half12 's avonds tot half7 's morgens..
Nu is hij vier maanden en krijgt hij nog maar 4 voedingen.
Hij slaapt nu van 21.uur tot 9.uur.
Echt heerlijk!
Maar omdat hij 's nachts de klok rond slaapt,
is ie de rest van de dag wakker.
Met af en toe een hazeslaapje van een uurtje..
 
Onze zoon sliep rond 3 maand erg veel! Na de 1ste voeding om 0700u sliep hij tot 1100u. Dan kreeg hij weer BV en sliep van 12.30u - 14.30u, daarna BV en om 1700 slapen tot 1900u, daarna weer slapen tot de nachtvoeding van 23.00u.

Tot bijna 6 maand sliep hij 's morgens tot 10.00u, 's middags 2 uren en lag hij om 1800u al voor de nacht, we maakten hem dan wel wakker voor de nachtvoeding. Deze ging er met 8 maand af.

 
Mijn zoontje slaapt heel veel. Ik noem hem daarom doornroosje

Hij slaapt 's avonds vanaf een uur of 10 ongeveer en ik moet hem dan
's morgens een uur of 9 wakker maken. Dan drinkt ie 5 keer op een dag dus om de 3 uur ongeveer 200 ml en slaapt ook nog tussen sommige voedingen.
Als moeder ben je wel een beetje bezorgd van: is het wel goed/gezond dat ie zoveel slaapt ??? Wanneer moet je je zorgen maken???
Mijn zoontje is 3 en een halve maand trouwens. En het gaat heel goed met hem en als hij wakker is is hij super vrolijk en gezellig en hij huilt bijna nooit.

groetjes, Els
 
Terug
Bovenaan