hoeveel slapen jullie kids?

Hoi,

ik vroeg me af hoeveel jullie kids overdag slapen. Amber slaapt overdag per keer maar 45 min. tot een uur en soms 1,5 uur. In de namiddag wil ze vaak niet slapen ook al is ze nog zo moe, dan is het echt krijsen, zelfs in haar bakerzak........
Als ze na ca. een uurtje wakker wordt wilt ze niet meer slapen terwijl ze toch nog een partij aan het geeuwen is. Als ik haar dan bijv. in haar wipper zet is ze niet vervelend ofzo, verder is ze ook helder en alert. Zou ze dan gewoon genoeg hebben geslapen? Het is ook niet zo dat ze wakker wordt van de honger. Het CB zegt (uiteraard) dat babies van haar leeftijd veel moeten slapen, maar als ze nou gewoon genoeg heeft aan die hazeslaapjes? Ik heb liever dat ze 's avonds en 's nachts goed slaapt. Al slaapt ze helaas nog steeds niet door....... (zucht).

Groetjes,

Melanie, mama van amber (9-12-06)

Hoi Melanie!

Daantje slaapt nog altijd veel. Na elke voeding is ze zo'n 2 uur wakker en slaapt ook 2 uur. Dus vanaf 7 uur s ochtends tot 19.00 s avonds slaapt ze zeker 6 uur. Ik leg haar altijd wakker in bed als ze aangeeft moe te zijn (dan begint ze te jengelen)...   Ze gaat dan altijd zoet (ingebakerd) slapen zonder te huilen (uitzondering   daargelaten) en meldt zich voor de volgende voeding. S nachts begint ze nu ook zo'n beetje door te slapen, alhoewel ik haar soms even moet trootsen.

Ik denk wel eens van: moet ik haar niet langer wakker houden?? Toch heb ik niet het gevoel dat als ik dat doe dat ze dan s nachts beter slaapt. Dat lijkt er los van te staan. Daantje is vandaag 11 weken. Moeilijk hè?? Ik heb geen idee hoeveel een kindje 'hoort' te slapen, ik denk dat ze dat zelf aangeven. Alleen is het volgens mij wel belangirjk dat je ruimte geeft om te 'mogen' slapen (in bed leggen).  Maar dat doe je ook volgens mij, toch? Dan is het prima lijkt me! Amber zal wel een lekker wakker kindje zijn!

Groetjes
Astrid

Het is echt super lastig! Ik lees op het forum juist heel vaak dat kinderen al bijna de hele dag wakker zijn . Daar ga ik dan weer aan twijfelen... hihi (wanneer niet?)

Hoi!

Anne is 16,5 week en slaapt ook nog heel veel. Ach, ze zal het wel nodig hebben. Wel worden het steeds meer hazeslaapjes en geeuwen kan ze ook als de beste. Vooral als er nieuwe dingen te beleven zijn gaat ze vechten tegen de slaap. Daarna is ze dan niet te genieten.   Waarschijnlijk is ze dan gewoon over haar slaap heen en heeft ze moeite met inslapen.
Vandaag is ze voor het eerst met haar oom gaan zwemmen en dat vond ze heerlijk. Vooral het bubbelbad was helemaal geweldig. Vanmorgen zijn we ook nog wezen winkelen. Dus ze was om 3 uur doodop. Ze heeft toen geslapen van 3 tot half 7. Toen wilde ze een fles. Nu zit ze in de kinderstoel naar de televisie te kijken naar That's the question, haha! Reuze interessant vindt ze het! Het wordt vast een hele slimme meid!

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Nog even Anne's schema op een "gewone" dag (gister):
  7.00 uur fles
  7.30  uur naar KDV
  8.45 uur naar bed
11.00 uur wakker
11.30 uur fles
12.30 uur naar bed
15.30 uur wakker
15.35 uur fles
16.10 uur fruithap
16.45 uur naar bed
17.15 uur wakker
17.20 uur naar huis
18.30 uur fles
19.00 uur in de box
20.00 uur naar bed
22.30 uur wakker maken + fles
23.00 uur naar bed
Als ze niet naar het KDV gaat is het bijna hetzelfde, behalve het ophalen en wegbrengen dan. De fruithap geven we ook weleens 's middags om een uur of 1. Het is maar net wanneer ze die wil. Ze slaapt soms ook in de box, maar daar weet ik de tijden niet van.
Maar zoals je ziet slaapt Anne ook nog erg veel.

Totaal:   15,25 uur. Is dit bij jullie kindjes ook ongeveer zo?

Groetjes,
Natasja

Ik probeer Lynn ongeveer 3 uur per dag in haar bedje te laten slapen, ik merk dat ze dat gewoon nodig heeft naast de hazeslaapjes die ze in de wagen of op schoot doet.
Meestal 's ochtends tussen 10 en 11 wordt ze moe, dan leg ik haar op bed en dan slaapt ze tot een uur of 1. 's Middags is het wisselend, ligt eraan wat ze 's ochtends gedaan heeft, maar meestal slaapt ze dan nog een uurtje tussen 3 en 4. 's Avonds gaat ze tegen 8 uur naar bed en slaapt dan (met tussendoor voedingen) tot 7 uur.

Hoi,

ik leg Amber altijd in haar bed als ze tekenen van moeheid geeft (gapen, rode koontjes of jengelen). Ik laat haar eigenlijk nooit in haar wagen slapen, tenzij we terugkomen van een wandeling en ze slaapt nog dan laat ik haar liggen. Ze kunnen in iedergeval niet teveel slapen. Dus als ze nog zo lekker veel slapen, zullen ze het wel nodig hebben. Profiteer er maar van zou ik zeggen. Ik denk dat ik gewoon een erg wakker kindje heb. Meestal slaapt ze van ca. 19 uur tot 6.30 uur, wel nog wakker tussendoor voor een voeding. En overdag nog zo'n ca. 4 uurtjes. Ze is nooit echt vervelend, ze zal wel niet zoveel slaap nodig hebben.

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

Hoi hoi,

Ruben slaapt eigenlijk ook vrij veel nog, maar vandaag was een hele wakkere dag.
Hij was wel 2 uur wakker na de voeding en sliep maar een uurtje.
Gisteren was hij ong. 1,5 uur wakker en ging dan slapen tot de volgende voeding.
Ach kijk naar je eigen kindje en je weet wat hij of zij wil.
Wordt wel weer steeds leuker nu ze wat ouder worden en meer respons teruggeven.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

He Mol,

Nou Jeske slaapt overdag ook niet veel hoor. Ook steeds maar 45 minuten. Niet veel langer maar ik heb ook niet de indruk dat ze meer nodig heeft. Ik denk overdag totaal 3 of 4  keer 45 minuten. Verder is ze wakker. Ze slaapt wel vanaf 19:00 tot ongeveer 9:00 uur. Uiteraard met voedingen tussendoor. Echt doorslapen doet ze ook nog niet. Rond 5 uur tot 7 uur ( dan krijgt ze haar fles ) is het klooien met de speen.

Terug
Bovenaan