Hoeveel slapen jullie kindjes overdag?

Ik heb het idee dat mijn dochtertje vrij weinig slaapt overdag (al gaat het de laatste dagen wel beter), dus ik ben even benieuwd hoeveel jullie kindjes slapen over dag? Mijn dochtertje is bijna 6 maanden oud.
 
Mijn dochtertje slaapt regelmatig 1 uurtje op de dag, soms 1,5 uur ... Zo weinig sliep ze al vanaf een maand of 3. Nu is ze bijna 11 maanden en is het niet meer geworden, soms een uitzondering als ze ziek is, een sprongetje maakt. Dan kan ze ineens 2 uur slapen of 2 kleine slaapjes op de dag.

De eerste maanden had ik het grote voordeel dat ze de nachten door sliep, dit is nu niet altijd meer het geval. Soms is het ritme even ver te zoeken maar herstelt het zich vanzelf weer (groei spurt) of is het warm, heeft ze dorst, gedroomd ...

 
Toen mijn dochtertje 6 maanden was, sliep ze 2 a 3 keer op een dag, en dan meestal maximaal een uurtje. 's-nachts haalde ze wel in, want dan sliep ze al klokje rond, geen avond of nacht fles meer dus.

Nu is ze 10 maanden, en slaapt ze sinds een maandje ineens 2 keer 2 uur. Ze is dus meer gaan slapen. Maar ze is nu ook actiever doordat ze kruipt, gaat staan en eigenlijk geen minuut stil zit.

xxx
Pauline
 
mijn dochtertje is bijna 4 maanden en slaapt tussen de middag rond de 1,5 uur maar over de rest van de dag heeft ze ook nog kleine slaapmomenten, gelukkig slaapt ze wel de hele nacht door nog geen klok rond maar dat komt wel.
 
Dank jullie wel! Het slapen gaat de laatste tijd beter gelukkig. Ze slaapt nu 's nachts zo'n 11 uur (ook onderbroken door voedingen) en overdag denk ik 3 slaapje van maximaal 3 uur. Het zou iets meer mogen, maar ik kan haar helaas niet dwingen! Ik lees hier dat er gelukkig meer kinderen zijn die niet veel slapen. Krijg het vooral op het KDV elke keer te horen, dan wordt je wel eens onzeker...
 
Mijn dochter slaapt sinds dat ze bijna 8 maanden was 1 keer per dag. Ze slaapt dan gemiddeld 2/3 uur, soms wat langer, soms korter.
s'Nachts slaapt ze van 19:00 uur tot 08:00 uur en ze krijgt rond 18:30 uur haar laatste fles voor de nacht.

 
Mijn dochter is 7 weken, en ze slaapt nog lekker tussen de 2-3 uur even wakker en dan weer 2-3 uur, laatste paar weken wordt ze avonds onrustig en wil ze niet slapen, maar dan slaapt ze nachts wel weer 4-5 uur, anders komt ze ook nog om de 3 uur.

Wat heerlijk als ze straks de nacht zolang door slaapt!Even geduld hebben!
Maar dan denk ik ook dat ze overdag meer wakker zal zijn.
 
Terug
Bovenaan