Hoeveel slapen jullie kindjes?

Ik vind dat mijn zoontje (11,5 maand) erg veel slaapt. Erg lekker hoor, maar ik vraag me af hoe dat met andere kindjes zit?

Mijn zoontje gaat er 's avonds in om plm. 19.00 - 6.30 (gemiddeld). Hij komt dan nog wel 1 a 2 keer 's nachts.
Tussen de middag slaapt hij 2,5 - 3 uur achter elkaar.

Ben dus benieuwd hoe jullie kindjes slapen.

volgens mij is het aantal uren slaap wat je kindje krijgt helemaal niet teveel hoor, trouwens je kindje geeft dit zelf wel aan.
De meeste kinderen van die leeftijd slapen soms nog 2 keer per dag, als jouw kindje maar 1 slaapje doet slaapt ie dus langer.
Dat ie 's nachts nog een keer komt is vervelend, maar met deze leeftijd gaan ze ook dromen om de dag te verwerken en dan kunnen ze weleens s'nachts wakker worden.
Laat hem lekker slapen joh, het ene kind heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan de andere.

Hoi Wendela

Ik heb een zoontje van ruim 15 maanden. Hij gaat 's middags rond 12.30 naar bed en slaapt meestal tot 14.30. Soms is hij om 14.00 uur wakker soms 15.00 uur.
En 's avonds ligt hij er om 19.00 in. Dan is hij erg moe. Hij is altijd tegen 7.00 uur wakker. Tot 14 maanden sliep hij ook om 10.00 nog heel even. Dan werd hij mopperig en legde ik hem voor een half uurtje in bed. Langer niet, want dan ging hij om 12.30 niet slapen.   Dit ging prima zo. Nu wil hij 's ochtends niet meer slapen, maar als ik ga wandelen valt hij nog wel eens even in de wagen in slaap.

Nou zo gaat het dus bij ons

Groeten Manon

Mijn zoontje 11 maand slaapt nog twee keer op een dag. Smorgens ongeveer twee uur en smiddags nog een uurtje a anderhalf. Savonds om ongeveer half acht op bed en dan komt hij rond half zeven weer. Hij slaapt de nacht wel door. Heel soms word hij wakker als hij heeft gedroomd of als hij op zijn buik ligt en weer terug wil naar zijn rug en daar te moe voor is. Dus die van mij is ook wel een slaapmutsje. Ze zijn het gewoon nodig.

Groetjes Renate

onze dochter is 9 maanden oud. Ze gaat om 18:30 uur naar bed tot ongeveer een uur of half 7. 's Ochtends slaapt ze van 10.30 tot 12.30. Meestal blijft ze wel de hele middag wakker.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes van Laura

Terug
Bovenaan