Hoeveel slapen jullie kindjes?

baby glenn

New member
Xilyano slaapt vind ik heel erg weinig voor een baby van 7 weken. Hij drinkt smorgens rond 7 half 8 en dan gaat hij nog terug zijn bedje in tot ongeveer half 10. Daarna is hij de hele morgen wakker en omdat ik dan om 1uur met hem ga wandelen valt hij in slaap tot een uur of 3 en daarna is hij weer de hele middag wakker. Ik leg hem dan om 5uur wel in zijn bedje en soms gaat hij dan slapen maar vaak gaat hij liggen huilen. Na 6 ligt hij dan wel eens even bij mij te slapen, maar dan is hij om 8 uur ook al wel weer wakker. Hij slaapt dus ongeveer 2 tot 4 uur op een dag.
En als hij dan tussendoor gewoon wakker zou zijn maar nee dat houdt hij maar even vol want hij wil dan aandacht...daardoor kom ik zelf soms echt niet aan mn eigen dingen toe. Nu ook ligt hij al weer een half uur te huilen, maar ik kan toch ook niet de hele dag met hem gaan zitten want dan is het goed..maar daar raakt hij dan ook aan gewend denk ik. Hoeveel slapen jullie kindjes?
 
J'velino is 8 weken hij krijgt zijn laatste fles tussen 22:30 en 23:00 dan wordt hij snachts wakker krijgt alleen een schone luier en slaap weer verder tot 06:30-07:00 weer flesje dan gaan we weer terug naar bed tot uur of 10:00-10:30 dan gaat hij tussen 12:00-12:30 weer terug naar bed slaapt dan maar een uurtje als hij weer wakker wordt gaat hij in zijn wipstoeltje. Tussen 14:30 en 15:00 weer flesje rond 16:30-17:00 weer naar bed slaapt hij weer een uurtje daarna weer in wipstoeltje en ff spelen. Rond 18:00 in badje en daarna 18;30 flesje weer ff tutten en dan richting 19;30 naar bed en dan maak ik hem zelf om 22;30-23:00 wakker en ga zo maar door. Overdags slaapt hij niet veel maar hij huilt ook niet als hij wakker is gelukkig.
 
Jeetje wat slaapt hij weinig... ik had dat de eerste periode ook. Nu heb ik echt regelmaat erin en dat werkt beter. Dus na zijn flesje lekker even spelen en knuffelen en zodra hij begint te gapen gelijk naar bed. Dan huilt hij altijd wel even.. maar ik laat hem gewoon even een kwartier 'zeuren'. Sergio is meestal 5 kwartier wakker nadat ik hem uit bed haal voor de fles. Soms wel langer hoor als er visite komt of als ik ergens heen moet. Misschien ook een idee om de regelmaat er wat meer in te krijgen? Die tip gaf het cb mij destijds..
 
dat doe ik ook zodra hij gaapt naar bed maar na 18:00 is het een strijdt weet niet waarom . Is hij dan een heel ander baby wil dan liever in huiskamer slapen wat ik liever niet heb . Je wil ook even rustig zitten .
 
Er zijn heel veel baby's die tussen de 1-na laatste en de laatste voeding niet slapen/veel huilen. Hebben wij met onze 2e ook veel gehad.
Bij Zoë gaat het aardig goed. Sowieso ben ik ook erg van de regelmaat en duidelijkheid. Dus een vast patroon. Als we Zoë te lang wakker houden, wordt het meestal niets meer. Zij is ook meestal ruim een uur wakker. Als ze eerder wakker wordt dan dat ze moet eten, doe ik haar vaak in bad, of laat haar even in de box spelen. We hebben nu ook de new Born set voor op de tripp trapp, dus als we aan het eten zijn, kan ze erbij aan tafel.
Maar regelmaat en duidelijkheid doen heel veel bij die kleintjes, alle3 mijn kids hadden dat nodig.
 
hier gaat het gelukkig heel goed met de flessen regelmaat 1e pas tussen 6:00 - 07:00 zoals jullie hadden aangeven ben er blij mee . Ook wat meer rust voor mij . Nu kijken hoe ik het ga doen met het slapen , soms gaat het beter dan de andere keer .

Ik durf nog steeds deur niet uit , stel als hij slaap heeft krijgt ?? Hoe doe ik dat . Thuis slaapt hj in de puckababy soort van ingebakert . En is de ene keer makkelijker dan de andere keer . Bijna 1 mnd niet deur uit geweest wordt steeds gekker .
 
Je kan toch gewoon naar buiten gaan en als hij slaapt krijgt slaapt hij gewoon .. Meeste baby's vinden het heerlijk om te slapen tijdens het wandelen buiten.
 
Zoë slaapt in een slaapzakje en als ik weet dat ik niet zo heel lang weg ben, leg ik haar al in haar slaapzak in de kinderwagen, dan kan ik haar later zo in haar bedje leggen en hoef ik haar niet helemaal uit te kleden. Ze slaapt trouwens niet altijd in de kinderwagen, maar wordt er wel rustig van...
 
Terug
Bovenaan